Tänkte åka & köpa en massa nya mekanismer imorn. Men skulle vilja höra hur skotten låter.Är det nån som kör med WM? är det bra drag i skotten? bättre en vanlig knallkork?
Jag har dom och dom funkar perfekt + är att om du inte haft flagg på dom så behöver du inte ta ur skottet om du avslutar fisket bara låt dom sitta i tills nästa gång.
Vid flagg så flyger patronen ur av sig självt vid knall.
Enda nackdelen är väl priset
Jag har dom och dom funkar perfekt + är att om du inte haft flagg på dom så behöver du inte ta ur skottet om du avslutar fisket bara låt dom sitta i tills nästa gång.
Vid flagg så flyger patronen ur av sig självt vid knall.
Enda nackdelen är väl priset
Okej.
Låter ju bra. väldigt dyra! Men hur är själva smällen, är det nå tryck?
Sen läste jag att man måste göra nåt hål för patronen, ska man bara borra nån millimeter eller ska man borra igenom hela donet?
Smäller som ett pistolskott (inget tjuvfiske här inte!!!). En nackdel kan vara att det inte blir nå'n rökpuff...gör det ibland svårt att veta vart man ska springa om man har tio don med lite avstånd från "basplatsen".
Monterade dit mekanismen idag. prov sköt en rackare & det blev ju en jävla smäll! skönt å slippa den där dryga knallkorken. (dom funkar ju bara ibland) iblnad blir det bara en fösare. menmen ska ut i helgen & angla med nya grejerna. ska bli kul!
Jag har använt mina mekanismer över 100skott.
Dom funkar bra när det är milt ute.
När det är kallt löser dom inte ut. Dom har en förmåga att fastna.
Om man har fuktiga händer fastnar man i mekanismen.
Skotten tål inte fukt.
Om man låter dom sitta kvar på donen, så blir dom sämre och sämre!!
Funkar kanonbra för mig vid runt noll grader. Ställ om markören, så den träffar i underkanten av sottet, annars har den en förmåga att slå sönder skottet.
Jag brukar smårja mekanismen ganska ofta. Då funkar den så mkt bättre!
jag tyckde att skotten man fick med small så dåligt .,så jag borrade up mina mekansimen te 6,5 och kör med större ollonskott .. så nu smäller de så de tjuter i öronen hehe
jag tyckde att skotten man fick med small så dåligt .,så jag borrade up mina mekansimen te 6,5 och kör med större ollonskott .. så nu smäller de så de tjuter i öronen hehe
Jag undrar vart man köper dom större ollonskotten?
Jag kontaktade Bengt Westby himself och köpte hela angeldonen kompletta av honom istället.
Jag kollade via blocket, men det fanns även via www.wby-fiske.se
Min polare gjorde det redan förra vintern, jag snålade dock och behöll mina gamla vanliga angeldon med nån kass knallkorkanordning i skranglig aluminium.
Jäklar vilken skillnad det kan vara på så enkla grejor. Riktigt nöjd är jag med mina ny fina med wm-mekanismen på eller wby-mekanismen som han kallar det i bland med.
Tycker inte det var dyrt heller.
Detta lär vara dom bästa angeldonen.
Vill ni slippa fippla med rutten kork, kärvande rullar och kassa spröt så kolla in Bengts grejer.
Himla trevlig var han med!
Kommentera