Vad är felet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är felet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad är felet?

Hej Hej

Jag och en kompis vi har bästem oss att i år 2009 ska vi fiska riktigt mycket! (vi fiskar ganska mycket annars) Så vi tänkte att det är väl lika bra att börja att pimpla regnbåge, öring och röding. Så nu har vi varit ute och pimpla regnbåge men det vill sig verkligen inte. Vi har varit ute 4 ggr, 4 sjöar borrat över 200 hål. Testat mäska, med majs+räka och en gång med maggot. (läste att inte majs kanske va så bra för fisken så vi sluta med de.) Vi testade vid vasssar, utlopp och inlopp grunt, djupt mitt i mellan. Vi använde maggot och räka på alla dom grejerna som är på bilden (bara mina grejer på bilden)
    Idag va vi senast ut och på väg till bilen funderade vi på om vi skulle backa över all ut rustning och lämna de där. (vi gjorde inte de) Vi har fått en abbore var. ingenting annat. vi har inte ens känt någonting annat heller. 4ggr är inte så många ggr men man börjar ju fundera på vad man gör för fel? Vi har även testat med bara krok+räka. Har någon ett bra tipps? Ska nog iväg på söndag igen och testa i en lite tjärn där det finns regnbåge och öring. Vattnet är mörkt/brunt.
    Har någon ett bra tipps? Använder vi fel grejer? Dom stora blänkena är silver, guld och koppar färgade (ursäkta för dålig bild.) Brukar det vara så segt att pimpla?
    Bifogade filer

nu har jag knappt pimplat båge men tycker blänkena ser ut som det som brukar användas till ändamålet. Låter mkt som ni haft oflyt. Kan också vara så att det finns dåligt med regnbåge i vattnena ni fiskat i. Någon som är duktig på bågepimpel svarar säkert också

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
      nu har jag knappt pimplat båge men tycker blänkena ser ut som det som brukar användas till ändamålet. Låter mkt som ni haft oflyt. Kan också vara så att det finns dåligt med regnbåge i vattnena ni fiskat i. Någon som är duktig på bågepimpel svarar säkert också

Ok, då kanske det inte är nåt fel på utrustningen men på den som använder den....
      Det kanske inte finns så överdrivet med båge i sjöarna men det borde ju finnas kvar efter sommaren.. Verkar dött på duktiga bågpimplare
      Jag ska ju ut på söndag igen till en tjärn med grumilgt/dyigt vatten någon som har nåt tipps till de?

Kommentera

testa att mäska med en eller 2 nersmulade räkor i hålet, kan göra underverk när det är trögt och svårfiskat, fiska sen i stort sett helt stilla väldigt tight mot botten utan blänke och invänta första bästa båge som känner lukten och kommer in för att inspektera, om ditt krokbete är en aning större än mäsket lovar jag att den kommer att tas bland de första bitarna
        Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        2 svar
        504 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lyly19
        av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
        2 svar
        356 visningar