Är det någon som hittat någon bra sida på nätet där man kan avläsa barometern för olika regioner i Sverige?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
barometertryck
Collapse
X
-
-
Tackar... Satt och kikade på yr, men inte tillräckligt väl då =)*** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
http://promisedland.blogg.se
Kommentera
-
Min erfarenhet efter många år med abborrpimpling säger:
Vid normal till högtryck, sök abborren i djupvattnen.
Vid kraftigt fallande barrometer, stanna hemma
Vid lågtryck, fiska grunt eller rätt under isen. I varje fall inte på djupet.
Månen kan oxå ha betydelse för abborrens jaktlust om den nu påverkas på samma sätt som andra arter, så är nymåne fram till fullmåne en bra fiskeperiod generellt.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
Kommentera