Är det mjukare spö du vill ha, så kika på Fladen IcePike, de är betydligt mjukare (och skörare) än Redpilker. Normark har kommit med nya gula spön som vad jag hört är mjukare än Fladens...
Av alla spön jag testat så har RedPilker varit helt klart bäst om vi pratar gäddfiske. Personligen vill jag ha lite kraft kvar i spöt om man råkar dra på en större gädda utan att börja oroa sig för grejjerna. För gösfisket så passar IcePike bättre, de är mjukare än ovanstående spö. Som kombispö skulle jag definitivt satsa på Red Pilker. Har Zebco ColdIce också, men där pratar vi spö för saidagäddor :-) Normarks nya har jag inte testat men dom blir nog fina till gösfiske, om dom är så mjuka som påstås...
dom mjuka nya gula spöna heter "Yellow Pilker" dom värkar vara goa!
en pappa och hans son satt i en båt å metade då frågade sonen---pappa hur mycket kostar ett flöte---inte så mycket svarar pappan.... bra för mitt sjönk just...:
Kiwi, på olssons kostar red pilker 115 kr st om man köper fler än två och 99 kronor styck om man köper fler än fem. Men frakten går på en del eftersom paketet blir så långt.
Kommentera