Israpport? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Israpport?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

här böjar isen lägga sig nu. men den är fortfarande väldigt tunn och man kan inte gå på den. håller tummarna för riktig kyla så man kan ta premiärturen i helgen
    Bajen forever!

Kommentera

Originally posted by fiskmix
      jo men sen när båten e upptagen så längtar man bara på att isjävlarna kan lägga sig.
      I med den igen...när du får såga runt den äre dags att ta upp den
      Kråkan

Kommentera

Isen 20 cm i Luleå

Kommentera

Jag tog upp båten i Lördags, då hade isen lagt sig i den grunda viken. (mälaren) Den var ca 1 cm tjock. Men den lär inte vara kvar längre. Nu får det gärna bli -10 grader i några dagar så man kommer ut och kan ismeta!

Kommentera

Har tillgång till några privata fiskevatten, det är då sjöar jag talar om. På en av dem ligger det 2 - 3 cm tunn is, räknar med ispremiär till helgen under förutsättning att det är en 2 -4 minus fram till helgen, och då lär isen vara en 6 - 7 cm i alla fall. Jag pratar om vatten runt Södertäljetrakten. Men det är klart man önskar sig några nätter med -10

Skrikande bjällror & Böjda vippor
            FiskeJuha

Du kan läsa om kommande ismetepass på min hemsideadress nedan:
            - - - - - - - - - - - - - - - -

Kommentera

Originally posted by Stizo
              Jag tog upp båten i Lördags, då hade isen lagt sig i den grunda viken. (mälaren) Den var ca 1 cm tjock. Men den lär inte vara kvar längre. Nu får det gärna bli -10 grader i några dagar så man kommer ut och kan ismeta!
              Då kan du gå på den tydligen!
              Åtminstonde om isen är jämt och inte innehåller luftfickor. Chansen att den är så i Mälaren är visserligen minimal
              Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Originally posted by fiskejuha
                Har tillgång till några privata fiskevatten, det är då sjöar jag talar om. På en av dem ligger det 2 - 3 cm tunn is, räknar med ispremiär till helgen under förutsättning att det är en 2 -4 minus fram till helgen, och då lär isen vara en 6 - 7 cm i alla fall. Jag pratar om vatten runt Södertäljetrakten. Men det är klart man önskar sig några nätter med -10

Skrikande bjällror & Böjda vippor
                FiskeJuha

Du kan läsa om kommande ismetepass på min hemsideadress nedan:
                - - - - - - - - - - - - - - - -
                www.fiskejuha.cjb.net
                Jasså!! Det låter inte helt fel... Jag skulle nog vänta ett tag till med att gå ut på isarna, men du är väl en galen finländare. Själv är jag nog den fega typen av finnar! Hehe...

Du kanske är intresserad av en gemensam tur senare i vinter. Jag tror att Bergman skulle också vara intresserad? Eller? Han bor ju nästan i Södertälje.

Jag skulle kunna tänka mig att åka ändå dit bort för en gemensamm ismetepass...
                Senast ändrad av Stizo; 2003-12-15, 19:05.

Kommentera

stizo, jag är varken finne eller galen
                  Ger mig nog inte ut på 1 centimetersisar ska du se.

Jag tycker vi tar flera gemensamma ismetepass i vinter. Vi kan ju hålla koll på småsjöarna, där isarna lägger sig först.
                  Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Originally posted by ljohan
                    stizo, jag är varken finne eller galen
                    Ger mig nog inte ut på 1 centimetersisar ska du se.

Jag tycker vi tar flera gemensamma ismetepass i vinter. Vi kan ju hålla koll på småsjöarna, där isarna lägger sig först.
                    Yes det kan vi alltid göra. Så länge det är tillåtet med angel så är jag med på ett pass med ismetespöna!

Kommentera

Originally posted by Quivertip
                      Inte i Alingsås ialla fall. suck !!!
                      Det tar väl ett tag innan Mjörn lägger sig kan jag tro. Hur är det med Anten - brukar den lägga sig relativt tidigt?

/Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      370 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X