En vanligt Power Pro 0.28. Hur fungerar det när det är minusgrader?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
PP och ismete
Collapse
X
-
jag tro att pp tar upp vattenså den kanske inte är så lämplig att fiska med i minus grader. jag har feeder fiskat med fireline i minusgrader tyckte inte jag märkte någon skilnad från i plusgrader förutom att det var kallt. och att håven frös fast i backen.Tube for life
-
Japp 0,45 nylon är det rätta!! Enligt Buster och Trumman själva ska powerpron inte ta upp vatten som vissa andra flätlinor.. Men vattnet rinner fortfarande inte av linan lika lätt som nylon. Därför kommer det lägga sig en ishinna utanpå linan trolitvis.. Den också förmågan att trassla mycket mera vid vind etc. än nylon, vilket inte är så roligt vid ismete och spöna ligger 50 m bort.
Kommentera
-
Jag körde både med PowerPro och FireLine igår när jag ismetade. Funkade hyggligt men linan frös fast en aning på rullen så man fick dra ut den för hand ibland när man släppte ner mörten i hålet. Nylon är nog bäst skulle jag tro.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Men varför har ni så tjock lina?
Fungerar aldeles utmärkt med 0,35-0,40... Ta det försiktigt bara när ni drillar gäddan och tänk på att den inte skaver hela tiden mot iskanten... Då är det inga problem med tunnare lina! Det blir mycket smidigare... Drillade i går en gädda på ca 1,5kg på 0,18 lina. Ett fel man brukar göra i början är att man tar fisken för hårt låt fisken simma iväg när den rusar men håll lite spänning bara så blir det hur bra som hellst!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera