Minst 50 000:- I förstapris.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minst 50 000:- I förstapris..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hmm en fråga är denna tävling större en gussjöpimpel?

Kommentera

Originally posted by lillgustaf
      hmm en fråga är denna tävling större en gussjöpimpel?
      Det vet jag faktiskt inte, men intentionen är att den ska bli ordentligt stor..Så vi får väl se i år hur mycket folk det kommer..
      Da_Moose: Tycker det låter som en bra idé att du kommer hit! Släpa med dig några till också!

Kommentera

Den största pimpeltävlingen jag hört talas om är nån Miljon-pimpel i Finland. För något år sedan så var det 23000 deltagare. 2 fiskar var utsläppta med en märkbricka och de var värda 1 milj. finska mark per styck. Sedan var det fler fiskar med 100000 etc.

Jag kan tänka mig att den tävlingen gör sjön ganska farlig efteråt. Många som åker ut borrar ett hål och sitter sedan där resten av tävlingen, men en seriös tävlingspimplare kan ju hina med upp till kanske 100 hål på en 3-timmar tävling om det är trögt fiske.
        Om alla fiskare borrar 4 hål i genomsnitt så blir det ju 100000 pimpelhål i isen efteråt. Inte mycket is kvar då kanske......ser ut som en stor ost uppifrån.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

den där finska tävlingen är ganska stor ja tror det är en varuhuskedja som håller i den och för att få fiska så ska man har typ handlat för ett visst antal pengar.

Kommentera

Rättelse ang. finska tävlingen..I år var det 32 000 deltagare. Förstapriset 1000 0000 euro........
            EDIT...Sammanlagda summan på prisbordet skulle det vara..
            Senast ändrad av truttakungen; 2004-01-11, 10:24.

Kommentera

Säker på att det blev rätt där? 10 miljoner Euro???? Då skulle jag fiskat väldigt fokuserat....iofs. så skulle jag nog fokusera ganska bra för 100 000 Euro också.

Man behövde inte handla för att vara med, iaf inte tidigare. Det var ett gäng från Umeå som åkte dit i en buss och fiskade, tvivlar på att de handlat på den kedjan.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ni kommer döda hela fiskbeståndet!
                Men det är säkert kul att delta, men låter inte riktigt som min stil.
                Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

du bor ju inte riktigt "i svängarna" heller

Kommentera

Originally posted by truttakungen
                    Rättelse ang. finska tävlingen..I år var det 32 000 deltagare. Förstapriset 1000 0000 euro........
                    Tycker att vi sportfiskare inte ska stääla upp als på liknande tävlingar. Sen vill jag igen i år dra igång en debbat angående torskfestivalen, dock lite sent då jag tror den går va staplen nästa helg. Om dom inte ändrat datum till detta året, har inte orkat kolla upp det.

Ja som ni säkert mistänker så tycker jag att denna förtelse är vidrig med tanke på hur det står till med vårt torsk bestånd, och sen övan på alt lägga en tävling mitt i lektiden. Tycker var man som stäler upp i tävlingen borde tänka efter före!

Det är min tanke om det i alla fal!

Kommentera

[QUOTE
                      Tycker att vi sportfiskare inte ska stääla upp als på liknande tävlingar. Sen vill jag igen i år dra igång en debbat angående torskfestivalen, dock lite sent då jag tror den går va staplen nästa helg. Om dom inte ändrat datum till detta året, har inte orkat kolla upp det.

Ja som ni säkert mistänker så tycker jag att denna förtelse är vidrig med tanke på hur det står till med vårt torsk bestånd, och sen övan på alt lägga en tävling mitt i lektiden. Tycker var man som stäler upp i tävlingen borde tänka efter före!

Det är min tanke om det i alla fal!
                      [/QUOTE]

Dra i gång den debatten på en annan tråd då förslagsvis.
                      Sen anser jag att ska man tävla i fiske så ska det vara bra priser, annars får det vara. Bättre en stor tävling än en massa små

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      247 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      356 visningar
                      0 gillar