Hur kallt ska det vara för att ni inte ger er ut? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur kallt ska det vara för att ni inte ger er ut?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur kallt ska det vara för att ni inte ger er ut?

Skulle gett mig ut i morse men termometern visade -16.8 så jag pallade inte.
    Hur brukar ni göra? Hur ofta brukar man få ta bort isen ur hålen om det är mellan 10 och 15 minusgrader? Det är ismete detta gäller...
    Jag har fattat att man måste vara väldigt snabb med att släppa tillbaka gäddorna men de kanske ändå tar skada vid så låga temperaturer, och i så fall finns det något bra tips för att undvika skadorna?

//Lividius
    Senast ändrad av Lividius; 2009-12-30, 15:31.

Ska du utöva c&r så stanna hemma om det är kallare än -5 till -10. Tänk även på vindens effekt. Är det tillräckligt blåsigt kan det bli problem vid bara ett par minusgrader.
    En expert är en person som kan hindra andra från att använda vanligt sunt förnuft. -G.P.

Kommentera

Kroka av fisken i hålet.... Det gjorde vi igår när vi fiskade lake i -25. Tror fisken klarade sig fint. Fiskarens händer däremot... Nja... Gränsen går nog vid 15 i vanliga fall. Dels är det svårt med C&R, dels är det obehagligt att vara ute. Bara gå runt spöna hela tiden i stort sett vid sådana temperaturer.
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Tackar för tipsen, bra idé att kroka av i hålet. Får hålla tummarna att det blir lite varmare väder...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
        2 svar
        363 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sadda
        av Sadda

Arbetar...
        X