säg att ni kör med 5 spön, flyttar ni runt dom på olika platser eller har ni kvar dom på samma ställe hela dan?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismete - Taktik ?
Collapse
X
-
Beror på sjö. I de sjöar där det är pelagiskt jagande gädda som jag är ute efter flyttar jag nästan aldrig spöna (man kan få upp till 10 gäddor i samma hål).
Men i de flesta sjöar där jag fiskar på grundare vatten flyttar jag runt spöna. Målet är ett i halvtimmen, men det brukar jag aldrig orka/hinna med.
/Martin
Kommentera
-
Kul att höra allas olika teorier..
Jag tror nog att det är ingen som gör lika!
Själv låter jag fisken få minst en timme på sig.
Efter första lägget brukar det visa sig vad som gäller för dagen!
Tror nog att lita på sin egen känsla är det bästa....
skitfiske...
Kommentera
-
Var trögt förra helgen tog ca 40-50 min mellan huggen så jag tror att det kan vara värt att testa köra en timme på samma ställe om det är trögt fast som sagt det är ju olika överallt..Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera