Dagens Resultat. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens Resultat.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dagens Resultat.

Hehe

idag va vi ute med skolan och skulle ismete gös på sportfiskemetoder. Det börjar med att vi tar ett par sniper sen landar Peter Belin en gädda på 11.2kg mått och bild kommer.
    Sen går dagen och några timmar senare tar Simon en gädda på 9.2 mått och bild kommer. Detta va ganska hyffsat fiske faktiskt.

// Men 2veckor tidigare var jag och några till ute och ismetade på samma sjö och när jag ska plocka upp spöet för att gå hem känner jag att det sitter något stort på. Efter en stunds fajt går ståltafsen av på mitten!!!!! Sur som fan gick jag hem och sörjde min förlorade gädda. Men den gäddan som simon tog idag " 9.2kg" hade mitt tackel i käften och den fångades 150m ifrån där jag tappade den. Tacklet satt i brosket på käften och hade inte börjat rosta. Det satt senhårt och man fick ta i som tusan för att få bort den ur käftem.

// Med andra ord tar det nog ganska lång tid innan ett tappat tackel i en gäddkäft försvinner.
    Deluxe lures thats my work.

Ååå va coolt & va tur du hade :-)
    Riktigt lyckat pass de dära måste jag säga!

Kommentera

Var med om samma sak förrut, polaren sumpade en Gädda på ismete där tafsen rök, fick samma Gädda en vecka senare
      med polarens tackel i käften. Jag blev glad för jag fick Gäddan, polaren blev glad för han fick tillbaka sitt tackel och Gäddan blev glad när han slapp ha ett tackel hängandes i munnen.

Kommentera

Rätt dåligt av er att använda tafs som går av eller drar ni in i helvete för mycket med det ni har.

Kommentera

Originally posted by Uberola
          Rätt dåligt av er att använda tafs som går av eller drar ni in i helvete för mycket med det ni har.
          IQ? tror du att vi andvänder tafs material som är klent? svar nej den gick pga att en gäddan fått wiren mot en tand och särat på tafsen och då blev den vek och gick av. Det var drennan 7strand 22kg. Det kunde undvikits genom att man skulle kört med krympslang.

Kommentera

Öhh!?!?

Kommentera

Originally posted by linu_z
              IQ? tror du att vi andvänder tafs material som är klent? svar nej den gick pga att en gäddan fått wiren mot en tand och särat på tafsen och då blev den vek och gick av. Det var drennan 7strand 22kg. Det kunde undvikits genom att man skulle kört med krympslang.
              Alltså dåligt monterat av er.

Kommentera

Uberola du va allt en dryg jvl. Nej det är inte dåligt montera det är ren olycka att det blev just så. Fisken kunde likagärna särat på tafsen 1dm längre upp och du är väll inte så trög agtt du klär hela din tafsar med krympslang. Ge dig nu du gör bara bort dig.

Kommentera

Låter ju jävligt meningsfullt att använda ett tafsmatrila som inte tål gäddtänder. Japp jag e säkert jävligt dryg men det e för at tjag inte är en gnällig fjortis som tar illa vid sig så fort han får lite kritik. E ju trotts allt inte mitt problem att du tappar fisk.

Kommentera

Låter ju jävligt meningsfullt att använda ett tafsmatrila som inte tål gäddtänder. Japp jag e säkert jävligt dryg men det e för at tjag inte är en gnällig fjortis som tar illa vid sig så fort han får lite kritik. E ju trotts allt inte mitt problem att du tappar fisk.
                    Med den attityden kan man ju börja undra..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    247 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    356 visningar
                    0 gillar