"Tingeltangel" vid ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Tingeltangel" vid ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "Tingeltangel" vid ismete?

Hej!

Vad är er erfarenhet om så kallat "tingeltangel" vid ismete. Själv har jag haft lite framgång med en silvrig vinge på tafsen.

Tex fick jag nytt pb på senaste turen då jag för första gången för i år körde med lite "tingeltangel".

Vad tycker ni, nödvändigt...onödigt...eller helt beroende på vatten, djup osv?

Tänkte knyta lite nya tackel inför helgens fiske och är riktigt nyfiken på hur ni kör.

Vi har haft stor framgång med en laxsked ovanför tafsen och ett lättare bly.
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Jag har en stor spinnarsked (colorado) istället för sänke på ett av mina tio spön.
      Just det spöt gav årets största (8,5kg), men det har inte gett fler än något annat spö....
      Slutsats.......jag vet inte

Kommentera

I slutet på förra vintern så hade jag stor framgång, antal gäddor, med blingade tackel. Så sedan dess har jag kört med detta. Börjar dock tveka på om det så klockrent då jag bara får mindre gäddor under 4kg på detta sätt.
        Är de stora madammerna måhända mer försiktiga och undviker mina tackel då de är blingade.
        Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tok-Torsten Visa inlägg
          I slutet på förra vintern så hade jag stor framgång, antal gäddor, med blingade tackel. Så sedan dess har jag kört med detta. Börjar dock tveka på om det så klockrent då jag bara får mindre gäddor under 4kg på detta sätt.
          Är de stora madammerna måhända mer försiktiga och undviker mina tackel då de är blingade.
          Tvivlar på att de undviker dina tackel för att de är blingade. Tror nog snarare det är så enkelt att du kanske fiskat i fel vatten eller bara haft oflyt och inte träffat på någon lite större gädda. Blingbling lockar bra, även vid ismete.
          www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Ok, jag kör med självlysande pärla, sån som man måste ladda upp med ljus.
            går man ut tidigt på morgonen gör det susen med att hålla dem framför strålkastarna på bilen.
            Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            2 svar
            504 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lyly19
            av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
            2 svar
            352 visningar