Björkna som bete! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Björkna som bete!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Björkna som bete!

Tjenare!hur var det nu igen, var det så att Björknan var väldigt känslig eller var det så att den var väldigt tålig?köpte nämligen mört idag och fick mer än hälften Björkna...

Tacksam för svar!

Jag har kört björkna ett par gånger och då har dom inte varit överdrivet känsliga.

Kommentera

Kojkarp ska vara seglivade har jag hört
      Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Fråga tobisen om björkna funkar bra som bete Han tog en 4kg gös på bottenmete med levande liten björkna så visst funkar det..
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Personligen tycker jag att björknorna är otroligt känsliga.
          ...

Kommentera

Har varit med om fräsigt ismete på björkna! ...är dock aningen "mesigare" än mört. (glöm inte abborren-kanonbete)

Kommentera

Skulle jag bara få välja en etesfisk att fiska med efter gädda hade jag tveklöst valt björkna. Vet inte varför det är bätre men det kan ha med att de syns mer att göra.

Kommentera

Jag har flötmetat med björkna, då har dom varit mycket känsliga, dött direkt i princip.
                Vill du ha ett tåligt bete så få tag i ruda.
                Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

björkna ä inge bra på syre grejen... du MÅSTE ha syre pump på om du har björkna! men dom tål kroken i ryggen riktigt bra! lever länge nere i vattner och jag upplever dom som mer aktiva än mört! PS. Sutare är sega att avliva!
                  Rostbiff opch vinäger

Kommentera

sutare ska man inte ha som bete! mört och abborre e bäst tycker jag...
                    en pappa och hans son satt i en båt å metade då frågade sonen---pappa hur mycket kostar ett flöte---inte så mycket svarar pappan.... bra för mitt sjönk just...:

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    2 svar
                    362 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X