Angla - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Angla

vad ska man ha för bete när man anglar?

Mört är väll bra?

Kommentera

Lite olika men 99% av alla fiskare rekomenderar levande mört. Storlek på mörten är lite beroende på vad du är ute efter. Små mört om du riktar efter abborre, mellan mört efter gös och lite grövre om du riktar fisket efter grov gädda. Så kör jag själv i alla fall.

Mört på 15-20cm är helt perfekt om man är ute efter att få lagom mycket gädda och inte är så viktigt att man får stor och grov.

I vissa sjöar vet jag att folk har makrill eller sill/strömming som bete. Men det är lite smaksak, jag själv föredrar mört i alla väder alla dagar i veckan. ID funkar också VÄLDIGT bra, tåliga som tusan är dom också! Brax är också ett guldbete =)

Men som sagt, jag rekomenderar dig mört på 15-20cm ca. Får du inte tag på det kika in på ICA så fixar dom säkert lite hel strömming till dig.
      www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Mört är det som gäller när man anglar och är absolut enklaste att få tag i.Storleken på mörten spelar ingen roll tycker jag.Större gäddor hugger lika gärna på 8cm mört som 15cm mört är min uppfattning iaf

Kommentera

Funkar med de mesta, guldfisk har vi även haft riktigt bra fiske på =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
          2 svar
          448 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lyly19
          av lyly19

Arbetar...
          X