Sista ismetet i helgen ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sista ismetet i helgen ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sista ismetet i helgen ...

Jo, jag har inte haft något vidare flyt vid ismetet i år. Största på 4,6kg :/ Så nu ska jag ut i helgen, för ett sista pass.
    Kan det vara värt attt testa längst vassarna? Gäddorna har kanske förflyttat sig in till vassarna för leken.
    Har haft tre bompass, och så kan man inte sluta ismetesässongen för i år! Så om ni har lite heta tips, dela gärna med er. Jag är desperat

Skitfiske!

/Alex

Denna ismetesäsong har varit trög, troligtvis pga snö på isen. (Fast det stoppar inte Rimfrost Se bara hans senaste film.)
    Jag var ute på den sista ismeteturen nu i helgen, och hade säsongens "bästa" tur om man ser till antal fäll och krokade fiskar.
    Fick 17 fäll och 11 gäddor, visserligen ingen riktigt stor, men det var kul iallafall.

Nu på de sista isarna så är snön borta, och då får du nog en bättre fisketur. Trots att det börjar bli vår, så fick vi mesta dels alla fäll på djupet. Men det verkar som de börjar äta upp sig och röra sig innåt, för de var riktigt feta.

Lycka till och njut av att kunna gå på vattnet.

Kommentera

Tja ghunter Du vet ju att jag hittade fisken för 3 veckor sen men sen dess har ju det inte blivit något mer ismete där pga bil jäveln men för 3 veckor sne stog dom utanför en lekvik på ca 3meters djup där det var vass och växtlighet.. Men som sagt det var 3 veckor sen det
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ahh, tackar för tipsen. Jag var nere och kollade hur isen var, mycket riktigt ingen snö och hal som f*n. Så nu jävlar!
        Jo såg rimfrost film, men kan du se nån snö på dne isen va??

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
        2 svar
        247 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg ArvillaKovacek  
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        2 svar
        354 visningar
        0 gillar