Sikfiske i morgon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sikfiske i morgon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sikfiske i morgon

I morgon ska jag försöka ta mig upp rätt så tidigt och försöka pimpla upp några sikar.
    Var där idag och kikade lite, var där lite väl sent, men dom fanns där iaf även om dom inte ville nappa så bra.
    Men sikfisket brukar ju gå bäst på morgonen så jag hoppas att det gör det även i morgon.

Kameran följer naturligtvis med

Lycka till

Kommentera

Skitfiske på dig !
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Hmm... hoppas du får det du vill FAST Flygfisken önskade "lycka till".
        det går troll i de orden tycker jag, är det psykologiskt eller?
        Säger någon lycka till åt mig känns det som om jag kan strunta i att fiska... haha

Kommentera

Ja va kan man säga!? det går nog troll i dom orden för bra fiske var det inte!!

Vi låg och kikade och kikade, såg några stycken direkt men dom ville inte hugga utan simmade bara förbi.

Gick ett tag och så kom dom igen, men nu bara dom mindre sikarna runt 2-3hg, ja lyckades iaf landa 3st och lillebrorsan 1.
          Men det vart riktigt tråkigt då dom lite större inte visade sig.

så vi begav oss hemåt efter 2 timmar och for förbi älven en sväng för att se om isen börjat försvinna och det har den, inte långt borta nu. öppet vatten 20 meter från land nu, så snart kan man fara å dra sin första gädda för året!!

Kommentera

Minns när jag skulle ut och dra lite abborrar i vintras. Passerade syrran för att få mig lite kaffe. Hennes väninna önskade mig lycka till...
            Efter ett tag på isen trodde jag att jag skulle bli helt utan fisk, något som inte hänt mig vintertid på mycket länge men till slut lossnade det. Usch, det blir som en mental spärr... haha. Skumt.

Synd på fisket ditt men, de stora är ju kvar.

Idag försvann isarna här hemma så om en vecka räknar jag med att det ska vara full aktivitet i vattnet. Gäddleken är i slutfasen. Härligt.

Kommentera

jo det har du rätt i dom är kvar, men det är snart inte så mycket is kvar vid kusten att ligga på Höll på att falla ner i ett gammalt pimpelhål idag som var riktigt STORT!!

Men jag vill hellre att isen ska försvinna så man kan fiska lite gädda och slippa ligga på isen och kika på sik.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
              2 svar
              245 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg ArvillaKovacek  
              Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
              2 svar
              343 visningar
              0 gillar