Varför hugger det inte?!?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför hugger det inte?!?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av AhlqvistarN Visa inlägg
    Tycker inte man ska ha för mycket don, man ska inte ha fler än man klarar av. Ungefär som ismete.. jag kör med 4 spön, ibland 6 som absolut MAX beroende på vatten. Man måste kunna sköta om sina prylar, inte bara att sätta ut. Du ska kunna genomföra en schysst C&R vid varje upptagen gädda och det är tveksamt om man har 20 angeldon ute och man är tex 2 personer. Trippelhugg, fyrlinghugg osv kan utan vidare inträffa vid anglning. Been there done that!
    20-25 don tycker jag är alldeles lagom om man är 2 stycken.Det går alldeles utmärkt med 20-25 don om man är själv också,ser inga problem med det. Bara roligt med mycket napp och fisk

Kommentera

haha okej vi får nog till att skaffa flera don då. kör med 5 stycken så det räcker väl inte? vet inte heller vart jag ska köpa betet ska ut på en guidning den 16:de så då kanske jag får lite tips

Kommentera

Ursprungligen postat av coolstuffboi Visa inlägg
        haha okej vi får nog till att skaffa flera don då. kör med 5 stycken så det räcker väl inte? vet inte heller vart jag ska köpa betet ska ut på en guidning den 16:de så då kanske jag får lite tips
        Köp så ni har 20 don och sprid ut dom så ni täcker av en stor yta så ni hittar fisken mört brukar finnas på dom lokala fiske affärerna.

Kommentera

Hell yeah, 20st angeldon... Här snackar vi sportfiske på HÖG nivå!

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
            Hell yeah, 20st angeldon... Här snackar vi sportfiske på HÖG nivå!
            Är det fel med traditionell angling tycker du?det verkar som du tycker det med tanke på ditt svar...

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
              Är det fel med traditionell angling tycker du?det verkar som du tycker det med tanke på ditt svar...
              Jag förstår inte nöjet med att fiska med 20-25 stycken angeldon samtidigt i en sjö. Hur mycket kunskap krävs det för att få fisk? Knappast sportfiske enligt mig, men visst, jag får nog ta och inskaffa mig en trålare när våren kommer

Kommentera

Ursprungligen postat av gbgrobin Visa inlägg
                jag förstår inte nöjet med att fiska med 20-25 stycken angeldon samtidigt i en sjö. Hur mycket kunskap krävs det för att få fisk? Knappast sportfiske enligt mig, men visst, jag får nog ta och inskaffa mig en trålare när våren kommer
                word!
                www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
                  Jag förstår inte nöjet med att fiska med 20-25 stycken angeldon samtidigt i en sjö. Hur mycket kunskap krävs det för att få fisk? Knappast sportfiske enligt mig, men visst, jag får nog ta och inskaffa mig en trålare när våren kommer
                  Jag förstår inte varför vissa inte vill maximera sina chanser att få ettt bra fiske. Det blir inte mindre sportfiske för mig om man använder 25 don än om man använder 5-10 don.Man gör det bara onödigt svårt för sig om man använder 5-10 don bara
                  Senast ändrad av Fiske token; 2011-01-04, 08:41.

Kommentera

Fiske token; Vilken lirare!!!!

Kommentera

men det tar ju fan åååååår att rigga 20stycken!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X