Köpa levande Blood worms on line? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa levande Blood worms on line?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa levande Blood worms on line?

Hej!

Var kan man köpa dessa?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Prova någon djuraffär..där dom kan mata sina fiskar med fjädermygg
    Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Blodworms

Du skall ha bra tur om du hittar en zoo-affär med levande röda fjädermygglarver... Ibland finns vita levande mygglarver.

Det finns några som sänder levande bloodworms per post. Ring Vestlis Sportfike så fixar de det. Möjligen att Lasses sportfiske säljer dem nu under vintern (se annons på betestorget , metetorget.com).
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

De tipsen tackar man för!

Kommentera

Kan ju alltid använda bindstädet , maggotkrok och larva lace +div. Om du vill göra immitationer.
          I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Sant det!

Tack för att du påminde mig.

Jag har ju några San Juan worm # 14 och 16 i en av flug askarna som säkert kan funka. Om inte annat, så på en tafs under en vanlig vertikal pirk. Kan ju även testa med att sätta en Mormyshka i städet och linda dit litet av samma röda och tunna chenille som jag använt på JSW.

I morgon ska jag kolla om det går att fixa levande Blood worms hos den lokala akvarie affären? Annars får jag höra med de butiker benste tipsade om.

Edit.

Band in en bit mycket smal, röd chenille som jag brände i ena änden för att få avsmalnande spets och lindade fast chenillen på kroken på en litet större mormyshka med mörk grön bind tråd så att jag fick ett litet mörkt huvud på Blood worm imitationen. Vilket jag också lackade ett par ggr med klar flug lack för säkerhets skull.

Hela "masken" blev ca 1 1/2 - 2 cm lång. Litet av en magnum Blood worm lol. Men tror att den kommer att vicka fint i vattnet bakom myshkan.

Nu får vi se hur denna imitation funkar?

Försökte fota arrangemanget med min 3 mega pixel mobil kamera. Men den fn fokuserade bara på bakgrunden trots 3 försök. Och det gjorde det hela till skräp! Mobil kameror....Suck!
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-29, 00:37.

Kommentera

Levande Blood worms....Check! Fick tag på det hos "min akvarie affär". i Sjöbo.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-30, 17:44.

Kommentera

Är det sant? Har faktiskt aldrig fått tag i något annat är jokers (mindre mygglarver) i en zooaffär. Vad fick du pynta och hur många larver var det i burken?
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                2 svar
                448 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lyly19
                av lyly19

Arbetar...
                X