En bra flytoverall? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En bra flytoverall?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En bra flytoverall?

Jag ska börja med isfiske, och nu har jag allt utom något varmt att ha på mig! Så jag vill gärna ha lite tips om flytoveraller! (lämpligt pris)

Tack! // Rasmus

Jag kan rekommendera sundrigde flytoverall. Den är väldigt bra tycker jag. Kommer inte ihåg vad den kostar bara men sök så får du nog fram den.

Kommentera

Ja sundbridge lightmodell är bra och prisvärd, har testat ett par andra lite billigare men de var tunga och klumpiga. Känn och gämför vikt smidighet på olika modeller i butik. En smidig lätt är värd några hundringar till. ´Kommer själv köpa byxa och jacka nästa gång då alla overaller jhar så hög öppning i skrevet så man måste dra av sig överdelen för att pinka.. alt. kan jag rekomendera en kateter och slang på insidan overallen och utsidan stöveln så man kan fiska och dricka kaffe utan besvär

Kommentera

Ja skulle köpa denna tvådelade modellen från Fisheagle hos Piscari i Helsingborg på Rundgången 12

Jackan kan man ju använda som flytväst på våren och hösten när kvällarna blir svala och vattnet är hygligt varmt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Peje Visa inlägg
          Ja skulle köpa denna tvådelade modellen från Fisheagle hos Piscari i Helsingborg på Rundgången 12

Jackan kan man ju använda som flytväst på våren och hösten när kvällarna blir svala och vattnet är hygligt varmt.
          Jag har en sån...
          Varm är den och säkert flyter den (har aldrig behövt prova) men den är helt kass att fiska i! Grymt stel och knölig jacka. Lägg lite extra så får du något som är bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
            Jag har en sån...
            Varm är den och säkert flyter den (har aldrig behövt prova) men den är helt kass att fiska i! Grymt stel och knölig jacka. Lägg lite extra så får du något som är bra!
            Man bör prova kläderna i butik så man vet vad man får, de ska va lätta och smidiga att röra sig i annars tvekar du på att använda dom..

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
              Jag har en sån...
              Kan bara hålla med Totte.
              Har oxå en som jag inte kommer överens med. Tyvärr.
              Just smidigheten är värd väldigt mycket, oavsett fiskemetod. Sunridge är lite lustiga med storlekarna så prova helst innan köp. När det gäller de delade modellerna är jackan liten i förhållande till byxorna.
              Även Fladen har några modeller som är bra.
              Mvh Micke

Kommentera

Lånar tråden lite...
                Ni som provar både en- samt tvådelade overaller, Vad föredrar ni?
                Har bara kört tvådelat och allt för ofta väljer jag bort en oduglig överdel.

Nu pratar vi senhöst/vinter. Polarn körde med en fladenoverall (camo) under förra helgens gäddmete och var allt annat än varm. Jag körde fisheagle underdel samt tjockisdunjackan och höll mig varm hela dagen trots stillasittandet...

Däremot hade jag förmodligen inte varit särskilt varm idag om jag hamnat i plurret.

Kommentera

Fisheaglen är det hittills varmaste flytplagget jag provat. Synd att det är så stelt bara.
                  Min erfarenhet är att Sunridge inte är speciellt varma utan man får klä sig rätt under. Fladen känner jag inte till så bra mer än att brorsan har en flytjacka av det märket som är riktigt smidig.
                  Overall är bättre än delat ställ när det är riktigt kallt. Även om man känner sig som en jättebaby i dom
                  Men oftast använder jag bara jackan och tycker därför att delat har sina fördelar.
                  Vid ismete har jag hellre en skoteroverall på mig än flytis eftersom de är smidigare och varmare.
                  Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                  2 svar
                  504 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lyly19
                  av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                  2 svar
                  353 visningar