Skridskor samtidigt som isfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skridskor samtidigt som isfiske?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skridskor samtidigt som isfiske?

    Tjenare! sitter här och funderar på att ta en fisketur till helgen nu när isen väl ligger! och nu undrar jag om de påverkar något om man åker lite skridskor samtidigt? de låter ju ändå en del om man exempelvis lirar hockey eller så!

  • #2
    Därom tvistar de lärde!!!För mig känns det uppenbart att det borde påverka gäddorna om det blir för mycket väsen ovan isen -tänka bara vad det måste väsnas under isen!! Förra söndagen började ett hyfsat fiske med 8fäll mellan 8-10. Klockan 10:10 drog den första klungan (10-20pers)skrinnare förbi och sedan kom 5 likadana gäng förbi med 20 min mellanrum. Under den tiden hade jag inte ett enda nafs!!!!Vanligtvis brukar detta vatten vara som hetast mellan 10-11:30

    Å andra sidan skulle kanske någon mena att oväsen får gäddorna att förflytta sig och därmed bidra till att de hittar statiskt fiskande ismeten/angeldon!!!

    Kommentera


    • #3
      Fungerar alldeles utmärkt i varje fall hinner du långt före sparkåkare,har flera fiskepolare som skrinnar och är på plats långt före mig och får fisk.
      Jig-fishing är roligast.

      Kommentera


      • #4
        Var ute förra helgen fredag... på morgonen hade vi bra fiske med massa hugg men det avtog när längdfärds skridsko åkarna kom med jämna mellanrum..

        dock fick vi några hugg när dom åkte förbi hela tiden (långa mellanrum mellan hugg och det var bara smått) men jag tror enligt egen erfarenhet att du inte har någon chans på att få något stort om du/det åker skridskor eller har förbi passerande skridsko åkare :/

        Kommentera


        • #5
          Så lite ljud på isen som möjligt brukar va bäst, skridskoåkare med mera brukar va dåligt. Jag själv använder inte ens broddar på skorna när det är blankis, sitter en bit från hålen med mera.

          Kommentera


          • #6
            Nu är det lite skillnad om du åker skridskor själv eller om det kommer ett helt koppel av skrinnare? Har haft kanonfiske när det är is åska och ett jäkla oväsen i isen,allt är relativt.
            Jig-fishing är roligast.

            Kommentera


            • #7
              Det ska vara tyst och lugnt på isen vid ismete.
              Skridskoåkare, skoteråkare, pulkadragare, skidåkare, abborrpimplare och folk som promenerar: Skjut dom allihopa!
              Viktigaste tillbehöret i ismetepulkan är därför ett gevär med ett bra kikarsikte
              Mvh Micke

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
                Det ska vara tyst och lugnt på isen vid ismete.
                Skridskoåkare, skoteråkare, pulkadragare, skidåkare, abborrpimplare och folk som promenerar: Skjut dom allihopa!
                Viktigaste tillbehöret i ismetepulkan är därför ett gevär med ett bra kikarsikte
                Mvh Micke
                Vilken storlek ska man ha, på geväret alltså? Kan man använda samma modell till alla eller måste man ha olika för tex skoteråkare och pimplare?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Hwergelmer Visa inlägg
                  Vilken storlek ska man ha, på geväret alltså? Kan man använda samma modell till alla eller måste man ha olika för tex skoteråkare och pimplare?
                  skulle tipsa att ha lite större gevär när man skjuter snöskoteråkare, men det ska väl gå utmärkt med en hagelbössa får man skjuta fler per gång (skämt åsido)

                  Kommentera


                  • #10
                    Om dom är så ljudkänsliga borde man ju skrämma bort varenda gädda när man borrar hålen!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    145 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    1 svar
                    102 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X