Tips på handskar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på handskar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på handskar

    Behöver ett par bra handskar till höstfisket. Kör mycket multirulle så antingen fri tumme eller slitförstärkta med bra grepp och fealing. Vad kör ni själva med? Skulle uppskatta länkar väldigt mycket!

    MVH Michel

  • #2
    Jag kör Rapala Prowear handskar.

    Nån här på sidan tipsade om att doppa dom i vattnet o sen köra hårt. Har inte testat grundligt vid kallt väder men det verkar bli nån effekt som våtdräkter får.
    Skitfiske då!!!

    Kommentera


    • #3
      Ull är bästa materialet för att hålla värme & det håller värmen även ifall det blir blött .
      Bästa handskarna jag har haft är dessa torgvantar .
      http://ribatex.se/klader/handskar/he...cho-torgvante/

      Kommentera


      • #4
        Jag kör ABU handskarna, inte de varmaste men bra känsla.

        http://www.olssonsfiske.se/klader/va...ro-ambassadeur
        Det är en extremt liten skillnad mellan att fiska och att stå bredvid en sjö och se ut som en idiot.

        Kommentera


        • #5
          Har gått igenom en massa olika sorters vantar genom åren och de flesta är antingen för klumpiga eller blir kalla direkt. Ull vantar är det absolut bästa när det börjar bli kallt.

          Kommentera


          • #6
            Har sedan ett 10-tal år haft gikt i bland annat händer och handleder och är därför i behov av bra värme för dessa då jag vistas ute och i synnerlighet när jag fiskar. Använder därför Rapalas handskar i kombination med Houdinis Gaiters (se länkar)

            Houdinis Gaiters är i mitt tycket den utan tvekan bästa kompisen för fiskare. De är både varma och smidiga och kombinerat med typ Rapalas avkapade Fleecehandskar den perfekta kombon för kalla, blöta och blåsiga fisketurer.

            http://www.willyssportfiske.se/p/kon...alvfinger.html

            http://www.outnorth.se/houdini/power...rs#BreakingRed

            //Tantor
            Senast ändrad av Tantor; 2015-09-18, 18:11.
            [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

            Kommentera


            • #7
              Jag körde hela förra hösten/vintern/våren med samma handskar som Cosmoz 08 länkar till på Ribatex. De är helt jävla kanon.

              Merino-ull som även om du doppar dem i iskallt vatten håller värmen trots att de är helt dyngsura. Det enda negativa är att de drar ihop sig lite när de blötts mycket samt att de är känsliga för krokar och hullingar då det är ull vi pratar om...

              För 149kr kan jag dock tänka mig köpa ett nytt par om de skulle bli allt för slitna.

              Kommentera


              • #8
                Ull är oslagbart. O blir inte särskillt dyrt heller.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                Kommentera


                • #9
                  Jag brukar använda BFT neoprenhandske. Funkar helt ok med multirulle. Har även precis ett par sådana torghandskar som Cozmos tipsar om, blir jäkligt sugen på att testa dem mer i höst. Köptes på rea och har mest blivit liggande.
                  När det gäller gaiters som Tantor rekommenderar har jag haft Houdinis och har ett par i ull från Aclima. Jag har inte mycket dåligt att säga om Houdini, deras Powerhoudie, som är gjord i samma material, kan mycket väl vara världens bästa tröja. Dyr men prisvärd. Dock suger materialet bokstavligen och jag fick aldrig ihop Houdis gaiter med fiske av den anledningen. Tycker dessutom att gaiters och handskar är knöligt att kombinera.
                  Kan rekommendera att ha ett par rejäla värmevantar också. Jag har ett par skalvantar i skinn som jag har knökat i ett par lovikavantar i. Vansinnigt skönt att vila händerna i när man börjar bli lite kall.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag har testat en del olika men kommer alltid tillbaka till ett par enkla torgvantar i ull. Är det riktigt kallt tar jag med ett par stora vantar att ha över under transportsträckorna.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    42 svar
                    8 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                    11 svar
                    729 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                    4 svar
                    305 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__
                     
                    Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                    1 svar
                    211 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adamp
                    av Adamp
                     
                    Arbetar...
                    X