Problem med lackning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med lackning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

När det gäller epoxylack vill du gärna ha att lacken lägger sig jämt över hela betet, det blir bra mycket bättre yta att arbeta med och det är synd att låta dyr och bra lack bara droppa bort, när man kan få allt att lägga sig jämt över betet och ge en skyddande yta istället! det får man när man använder ett torkhjul! vill man doppa sina beten bör man använda lv1 lacken, men den tål inte på långa vägar lika mycket som epoxylacken.

När det gäller polyester, ingen aning!
    www.gaddgapet.se

http://gaddgapet.blogspot.se

Kommentera

Okey! Men när man använder torkhjul, doppar man eller penslar man på epoxy?

Kommentera

Ursprungligen postat av Simen Visa inlägg
        Okey! Men när man använder torkhjul, doppar man eller penslar man på epoxy?
        Man penslar på den. Jag själv och dom flesta andra (tror jag) använder billiga penslar som man kastar efter varje lackning.
        Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/

Kommentera

Ja pensla är väl det enklaste. Det är många som säger att de kastar penslarna efter varje gång, men jag har ett tips. Det resterande av lacken i plastmuggen späder jag med lite t-röd och impregenerar några extra beten. Jag har en petflaska med "gammal" t-röd som jag häller i burken och rengör penslen i. Tar bara några sekunder. Därefter sätter jag penslen i en stor barnmatsburk med ca 5 cm t-röd i, och skruvar på locket. Överflödig t-röd i lackburken häller jag över i petflaskan.

Efter några veckor separerar lacken från t-röden och den samlas nere i botten på petflaskan. Kvar är en nära nog ren t-röd som fungerar ypperligt att använda som impregneringsgrund.

På så vis så kan jag använda en pensel för flera lackningar. Eftersom jag lackar varje dag så slipper jag att kasta penslen hela tiden. Klart, gör man några beten så spelar det ingen roll, men för mig funkar detta bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
          17 svar
          1 091 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Arbetar...
          X