Visa upp era nya beten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era nya beten!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kocken1
    replied
    Ursprungligen postat av Pickadoll Visa inlägg
    Nja, kanske inte. Testade två prototyper utan fjäll och mun som gick riktigt bra. Gick ungefär som Buster Jerk men lite längre ut åt sidorna och liiiiite mindre bellyflash. Munnen kan dock ändra gången drastiskt men då får man köra lite plastic padding och göra en ny mold !
    Ja. Jag tycker betet ser skitsmutt ut. Du får pma mig när du är klar så köper jag en av dina prototyper, varken den går som skit eller ej :-)

Lämna en kommentar:

• Pickadoll
    replied
    Nja, kanske inte. Testade två prototyper utan fjäll och mun som gick riktigt bra. Gick ungefär som Buster Jerk men lite längre ut åt sidorna och liiiiite mindre bellyflash. Munnen kan dock ändra gången drastiskt men då får man köra lite plastic padding och göra en ny mold !

Lämna en kommentar:

• Kocken1
    replied
    Jo precis! Tror att Solarfall brukar måla detaljerna på plastbeten med en penna före han kör med airbrush. Jag är mest orolig över att fjällen är för djupa så att jag kommer behöva typ 10 lager epoxy för att få slät yta ! Tack så mycket hehe
    Måste du ha en slät yta? Hur går en sån där i vattnet som den ser ut nu?

Lämna en kommentar:

• Pickadoll
    replied
    Jo precis! Tror att Solarfall brukar måla detaljerna på plastbeten med en penna före han kör med airbrush. Jag är mest orolig över att fjällen är för djupa så att jag kommer behöva typ 10 lager epoxy för att få slät yta ! Tack så mycket hehe

Lämna en kommentar:

• Totte
    replied
    Här kommer bilder på min första handtäljda Resin Master. Är lite finslip kvar bara, några träfibrer som sticker upp här och där, lite spackel efter lagningar + att den är skitig som fan av snus och flåtiga händer ! Inväntar silikon och resin som jag har beställt från Holland!!
    Passa dig så att fjällen inte försvinner i lacken bara! Ibland kan sånna där detaljer helt försvinna om man inte markerat dem med färg innan. Lackar man t.ex. svart glitter blir ytan helt svart...

GRYMT jobb annars!

Lämna en kommentar:

• bombertony
    replied
    Fan vilka snygga beten blir förbluffad över va duktiga ni är ! Önskar en annan varit estetisk lagd o kunde göra något liknande

Lämna en kommentar:

• Pickadoll
    replied
    Hehe typ! Försökte göra något eget. Att det skulle se ut som typ steniga fjäll eller nå sånt.

Lämna en kommentar:

• AsEtt
    replied
    En ananas

Lämna en kommentar:

• Pickadoll
    replied
    Här kommer bilder på min första handtäljda Resin Master. Är lite finslip kvar bara, några träfibrer som sticker upp här och där, lite spackel efter lagningar + att den är skitig som fan av snus och flåtiga händer ! Inväntar silikon och resin som jag har beställt från Holland!!

Click image for larger version

Name:	Roach1.jpg
Views:	1
Size:	404,5 KB
ID:	1770031Click image for larger version

Name:	Roach2.jpg
Size:	429,5 KB
ID:	1770032Click image for larger version

Name:	Roach3.jpg
Size:	356,2 KB
ID:	1770033Click image for larger version

Name:	Roach4.jpg
Size:	325,5 KB
ID:	1770034Click image for larger version

Name:	Roach5.jpg
Size:	416,4 KB
ID:	1770035

Lämna en kommentar:

• Tomnie
    replied
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Size:	473,2 KB
ID:	1770030

Edit: Nu hamnade bilden på sniskan.. Men men, man ser vad det är iaf..
    Senast ändrad av Tomnie; 2013-09-20, 14:01.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
17 svar
1 102 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sadda
av Sadda

Arbetar...
X