Visa upp era nya beten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era nya beten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
    Inte för att dessa ytjiggar som jag knypplat ihop passar i "hantverksligan" (folk i den här tråden gör ju sjukt snygga beten) men ska bli kul att prova om dom funkar nere på Ascension i höst för jacks o tonfisk när de inte vill slå på poppers.
    50 grams blankpilk med 8/0 jiggkrokar och lite glada gummin! Krokarna direkt i låsringar. Blir perfekt att kasta med de lättare grejorna.
    Totalvikt 65g.
    /Gustav[ATTACH=CONFIG]88601[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88602[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88603[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88604[/ATTACH]
    Ser ut som gött gäddgodis oxå Är det ytbeten?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
      Ser ut som gött gäddgodis oxå Är det ytbeten?
      Grälla färger o blänk o glitter. Jodå skulle nog kunna funka på gädda också. Har inte provfiskat dom ännu men skulle tro att de går ganska djupt om man fiskar in dom i makligt "gäddtempo". Jag har gjort dom som ytbeten för de snabba pelagiska firrarna på sydliga breddgrader. Där vevar man i stort sett in så fort man kan. Skulle tro de kommer ligga på nån knapp meters djup när man tar in dom snabbt. Frågan e om dom e stabila nog eller om de börjar rotera mkt? Får väl se i september när jag är nere o testar. Alltid kul att hitta på något eget.

      Kommentera


      • Ser finfint ut!!!

        Hahahahaha, ptja, ja, jo, jag håller med, man blir lite liksom "star struck" eller nåt när man kikar runt hära, för, kvaliten och snyggheten på folks byggen hära är ju INSANE!!! är ju ena konstverk som folk tillverkar!!!

        Förresten? du som ska köra fiske på spännande tropiska fiskar?
        du fiskar aldrig med spinnare av nåt slag? (jag har ju inte den blekaste näre kommer till nån tropisk fisk, dock nyfiken såklart)
        Tänker om/när du gillar att bygga så är ju spinnare fasligt enkelt att knåpa ihop, och, blänker ju himla massa finfint liksom, sen bara styra hastighet och djup med sked och material -val liksom!

        Mvh
        /peter
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
          Grälla färger o blänk o glitter. Jodå skulle nog kunna funka på gädda också. Har inte provfiskat dom ännu men skulle tro att de går ganska djupt om man fiskar in dom i makligt "gäddtempo". Jag har gjort dom som ytbeten för de snabba pelagiska firrarna på sydliga breddgrader. Där vevar man i stort sett in så fort man kan. Skulle tro de kommer ligga på nån knapp meters djup när man tar in dom snabbt. Frågan e om dom e stabila nog eller om de börjar rotera mkt? Får väl se i september när jag är nere o testar. Alltid kul att hitta på något eget.
          Jag tycker dom ser spännande ut, gillar att det är två enkelkrokar oxå och att den säkert går att kasta ganska långt. Går den rakt i vattnet så skulle den nog vara fin att typ jerka hem i snabbt tempo på frivattet efter hungriga sommargäddor. På frivattnet för att den ser så botten napps vänlig ut Sen kan du ju alltid fluffa upp den med lite flugmaterial så den blir pulserande vid spinnstopp och varför inte en tail lr spinnarsked för att hetsa fiskarna ännu mer

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
            Jag tycker dom ser spännande ut, gillar att det är två enkelkrokar oxå och att den säkert går att kasta ganska långt. Går den rakt i vattnet så skulle den nog vara fin att typ jerka hem i snabbt tempo på frivattet efter hungriga sommargäddor. På frivattnet för att den ser så botten napps vänlig ut Sen kan du ju alltid fluffa upp den med lite flugmaterial så den blir pulserande vid spinnstopp och varför inte en tail lr spinnarsked för att hetsa fiskarna ännu mer
            Bra ide att med både mer fluff eller en gummistjärt. Ska göra några varianter på det temat också.
            Jag köpte ett 12 pack av 50g pilkarna från AliExpress för 120 spänn just för att bygga lite kul jiggar av så jag har ett gäng kvar.

            Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
            Ser finfint ut!!!

            Hahahahaha, ptja, ja, jo, jag håller med, man blir lite liksom "star struck" eller nåt när man kikar runt hära, för, kvaliten och snyggheten på folks byggen hära är ju INSANE!!! är ju ena konstverk som folk tillverkar!!!

            Förresten? du som ska köra fiske på spännande tropiska fiskar?
            du fiskar aldrig med spinnare av nåt slag? (jag har ju inte den blekaste näre kommer till nån tropisk fisk, dock nyfiken såklart)
            Tänker om/när du gillar att bygga så är ju spinnare fasligt enkelt att knåpa ihop, och, blänker ju himla massa finfint liksom, sen bara styra hastighet och djup med sked och material -val liksom!

            Mvh
            /peter
            Ja folk här på tråden är verkligen superduktiga! Respekt! Kul att se o mycket inspirerande!

            Spinnare funkar säkert där nere det med. (Används ju ofta som teasers vid trolling i tropikerna)
            Jag använder inte spinnare så mycket här hemma fast det kanske man borde?
            Det är första gången som jag ska iväg på BigGame fiske i tropiska vatten så min erfarenhet är minst sagt begränsad men efter att läst, googlat o You-tubat i månader har jag fått uppfattningen att firrarna i tropikerna är fler, större o glupskare än sina magra förkylda lutheranska svårflörtade skandinaviska kusiner. Fiskarna i tropikerna verkar ofta (men inte alltid) hugga på nästan vad som helst. Såg ett klipp där dom satte ett godispapper på kroken. Smack! Napp direkt! Helt galet! Jag får väl bygga några Snickers o Pigall Wobblers.
            Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-22, 11:45.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
              Ser finfint ut!!!

              Hahahahaha, ptja, ja, jo, jag håller med, man blir lite liksom "star struck" eller nåt när man kikar runt hära, för, kvaliten och snyggheten på folks byggen hära är ju INSANE!!! är ju ena konstverk som folk tillverkar!!!

              Förresten? du som ska köra fiske på spännande tropiska fiskar?
              du fiskar aldrig med spinnare av nåt slag? (jag har ju inte den blekaste näre kommer till nån tropisk fisk, dock nyfiken såklart)
              Tänker om/när du gillar att bygga så är ju spinnare fasligt enkelt att knåpa ihop, och, blänker ju himla massa finfint liksom, sen bara styra hastighet och djup med sked och material -val liksom!

              Mvh
              /peter
              Håller med, det finns duktiga gäddkonstnärer här. Har själv försökt göra några vobbler och det gick åt helvete, resultatet blev helt värdelöst.

              Kommentera


              • Här kommer några knasjiggar till!
                Jag gjorde 2 st med hjort/björnhår och flashabou och 2 st med lite gummin, (fiska säkert liksom)!
                Så avslutade jag med en extra med silikon hår som fick ganska sköna färger så det blev 4 av den varianten totalt.
                8 nya drag i lådan total alltsåt! Nice!
                Kostnad ca 25:- st för material inklusive pilken.

                Click image for larger version

Name:	20160722_011758.jpg
Views:	1
Size:	686,9 KB
ID:	1782130Click image for larger version

Name:	20160722_011828.jpg
Views:	1
Size:	681,4 KB
ID:	1782131Click image for larger version

Name:	20160722_011852.jpg
Views:	1
Size:	718,7 KB
ID:	1782132Click image for larger version

Name:	20160722_011908.jpg
Views:	1
Size:	670,9 KB
ID:	1782133Click image for larger version

Name:	20160722_011733.jpg
Views:	1
Size:	638,0 KB
ID:	1782134
                /Gustav

                Kommentera


                • Blivit ett par st nya byggen senaste tiden... blivit att jag byggt många "ledade" spinnare, men, smällde ihop en vanlig nu precis till farsan. Lite mindre då (40g, 20cm från spetsen på bucktailen till spinnarbygelns överkant, lite längre än så då om man räknar in överskjutande tråd/ögla) för att passa hans spö till skillnad från dom jag bygger åt mig själv annars:

                  Click image for larger version

Name:	Jailbait #2.jpg
Views:	1
Size:	991,7 KB
ID:	1782138

                  svart/gul/svart kjol och guld resten, så som dubbla 90mm Oklahoma-blad
                  Senast ändrad av Gädd-jos; 2016-07-22, 20:24.
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera


                  • Slänger in en ledad från igår även, betydligt större på drygt 33cm och 110g:

                    Click image for larger version

Name:	Fast And Loose #3.jpg
Views:	1
Size:	1 016,1 KB
ID:	1782139
                    Senast ändrad av Gädd-jos; 2016-07-22, 20:38.
                    https://www.facebook.com/OKspinners/

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
                      Slänger in en ledad från igår även, betydligt större på drygt 33cm och 110g:

                      [ATTACH=CONFIG]88632[/ATTACH]
                      Nice!! Intressant med spinnare!! Blir sugen på att knyppla ihop nåt i den stilen. Vart hittam man delar till spinnare eller har du gjort skedarna själv?
                      Snyggt bygge alla fall.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av macköring, 2022-10-14, 08:20
                      48 svar
                      2 180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av spade, 2023-03-19, 14:04
                      6 svar
                      266 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg
                      av Rospigg
                       
                      Startad av kenardoni, 2023-04-04, 12:38
                      1 svar
                      180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av neo333, 2023-08-01, 21:31
                      18 svar
                      724 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke203  
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-11-03, 11:22
                      2 svar
                      140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Arbetar...
                      X