Visa upp era nya beten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era nya beten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kryckan Visa inlägg

    Jag blir så löjligt sugen på att plocka fram flugbindarutrustningen och ge mig på att binda lite sånt här i vinter. Så får det bli! Vart hittar man bäst material och bäst instruktioner då det här är ny mark för mig?

    Ser sjukt fina ut, har du provat något?
    sen, oavsett vad för fisk eller fiskesätt man än gillar så rekommenderar jag ju ALLTID tvivelsutan zonker (av valfritt slag/strl för att passa det man vill göra) 100% av tiden, oslagbart material i mina ögon, har ju verkligen ett eget liv så att säga i vattnet då det dels binder in luft fint men också är liksom flytande/svävande... så blir ju om man t ex jiggar längs botten så att det blir liksom "nedrig" känsla på svansar etc, man kan säga att zonkern är en föregångare på det området!!!

    föredömligt material att jobba med också, blir snabbt fiskbara jiggar/flugor you name it med väldigt små enkla medel!
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg


      Fiskat väldigt lite med jiggarna hittills, men, hann ut en timme imorse innan soluppgången, fick en ~47cm gös som fick simma tillbaka ner i vattnet igen (såg så tanig ut att det inte var värt till mat) på ena av kreationerna då i mörkret.

      Innan dess har jag använt dom lite på test på två andra korta turer, blev nån snipa och nån ströborre då!

      Imorn ska jag ut igen hoppas jag och då får denna senaste kreationen följa med där jag gått all-in på det mesta med en tanke om att ro lite med den på släp medan jag ror en vobbler på andra spöet...

      Ptja jag har mest också faktiskt gjort exakt det du säger, grävt fram både alla flugbindningsgrejer samt allt gammalt bindteknik ur minnet... ;P

      Men, alla roliga självlysande å UV-iga nya material jag börjat leka med nu har jag tagit hem från mistpool, varit smidigt so far med snabba leveranser och gratis frakt..

      men jafan!!! klart flugbindningsskiten ska fram för dig med!!!

      om inte annat får man väl dra igång nån inspirationstråd där man kan dela lite ideer och bindinstruktioner???

      denna senaste som bild bifogas är bunden på en 14grams gamakatsu 4/0
      stjärtfladder av rosa/vit UV2-zonker och svart magnum bling-zonker (självlysande undersida på den)
      kropp av självlysande chenille
      hackel av rosa/vit UV2-zonker
      benen är nån spinnarkrage jag slaktat å tagit bitar från, ser ut att vara nån slags pärlemor typ
      En inspirationstråd för att binda egna "flugjiggar" är väl en alldeles utomordentlig idé! Tänker att vi då slipper kladda ner den här tråden också.

      Jag har kommit så långt att jag lokaliserat kartongen med flugbindarmaterial och verktyg nu i alla fall :-)
      Måste ta en närmre kik på zonker och se vad man får för idéer - tack för tips.

      [FONT=Tahoma]"Det gäller att inte vara osynlig"[/FONT]

      Kommentera


      • Målat i lite mörkare färger, för 'Fränstam' pratade om det.
        Click image for larger version

Name:	IMG_20230223_123217780a.jpg
Views:	277
Size:	494,9 KB
ID:	2618268

        Kommentera


        • Tjusig!
          Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av macköring, 2022-10-14, 08:20
          48 svar
          2 180 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av spade, 2023-03-19, 14:04
          6 svar
          266 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Rospigg
          av Rospigg
           
          Startad av kenardoni, 2023-04-04, 12:38
          1 svar
          180 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av neo333, 2023-08-01, 21:31
          18 svar
          724 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke203  
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-11-03, 11:22
          2 svar
          140 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Arbetar...
          X