Visa upp era nya beten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era nya beten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg

    Fan, munblåst kompressor till brushen eller?
    Sprayburk

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av fiskepolisen Visa inlägg
      gäddmadamen som jag har köpt på tradera och gjort om och målat.[ATTACH=CONFIG]41212[/ATTACH]
      Hej Fiskepolisen;

      gäddmadamen som jag har köpt på tradera och gjort om och målat.Click image for larger version  Name:	DSC_2248.jpg Views:	1 Size:	630,4 KB ID:	1762681



      Dina snygga wobbler skulle jag gärna fiska Gädda med en vår nere vid Mörkö i Trosa skärgård...

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Kommentera


      • Här kommer ett litet axplock av min betestillverkning.
        betet på bilderna finns i två stycken olika storlekar och är ett jerk/glide bait. Det funkar alltså lika bra att bara veva hem betet (egen sida till sida gång) som att jerka det.
        båda storlekarna har inbyggt rassel och är viktade slowsink.
        Megastrike jr , 14-14.5cm
        Megastrike , 17-17.5cm

        Ni hittar flera färgkombinationer och bilder om ni besöker instagram @ ws_lures eller Facebook @ Ws Lures.
        där går det givetvis också att kontakta mig om någon skulle vilja ha en egen Megastrike i arsenalen.
        hoppas vi ses där!
        Ha det gott!
        // Thoby

        Kommentera


        • Blev lite inspirerad när jag plockade in ägg från hönshuset, passade på att plocka upp lite av tuppen å hönornas fjädrar som dom ruggat.
          Blev en kreation på en 3/0 offset cheburashka, tänker mig till borren och/eller gösen (men räknar med att en snipa sliter den i stycken först... ^¿^ )/

          fuskade dock å band in lite flash i den med, så inte enbart hönsen som fick stå till tjänst..

          man skulle haft nå snygga jiggskallar å binda på? eller finns förresten cheburashkavikter med typ ögon eller annat pynt????

          mvh/peter
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera


          • https://www.facebook.com/OKspinners/

            Kommentera


            • Den där ser ut som en grym djupdykare!
              Fjädrar borde ju va riktigt lockande om fisken är lite köldstel o inte vill ha stora vräkiga gummibeten och annat. Rör ju sig grannt i vattnet

              Kommentera


              • Jo dansar ju finfint i vattnet och abborrarna brukar gilla såna här olika varianter av hårjiggar!
                "tyvärr" brukar gäddor gilla dom med (men äsch, gäddor är för skoj för å bli ledsen över sånt) å just fjädrar iaf brukar ha begränsad livslängd med gäddtänder...

                Nu hoppas jag ju få möjlighet å testa lite variationer på hårjiggar på Gösta Gös med, tänker mig att det bör funka fint men, aldrig haft närhet till gös förut genom åren då ja lekt me hårjiggar i olika varianter så aldrig fått praktiskt testa på just gösen!

                Måste få fatt i nån som saluför/gör bra färgade zonkerstrips, vill ha grälla goa färger!
                zonkerstrips är ju min favorit å använda till de mesta hårjigg-görandet, håller ofta fint å rör sig brutalt fint!
                men just nu kör ja mycke fjäder som är en klar 2a efter zonker, dessutom gratis då jag kan samla upp i hönsgården/hönshuset när man plockar in ägg... snåljäveln i mig alltså... ;P
                https://www.facebook.com/OKspinners/

                Kommentera


                • Bägge bundna med "nya" (nya för mig iaf) zonkermaterial, den svarta igeln är bunden med nåt "bling rabbit strips" så skinnet är belagt med olika material, i detta fallet självlysande.

                  Den rosa/lila igeln är infärgad med nåt UV2-färg... den fick oxå lite bonuspimpning med några strån självlysande flashabou.

                  rent spontant är jag väldigt glad att jag inte köpte mer av bling rabbit stripsen, var ju lite experimentshopping detta.
                  för, blinget kändes rätt b-igt, intrycket är att skinnet är påklistrat en remsa självlysande tejp typ bara... får väl se efter skarpt läge, kan också vara så att det visar sig vara precis hur bra som helst???
                  ger en del styvare zonker på det viset så jag experimenterade nu i denna och gjorde lite längre svans än jag vanligen gör, kan bli bra och ändå hålla sig från att lägga sig runt krokspetsen tack vare extra styvheten... får se, det jag känner mig mest skeptisk är huruvida det självlysande kommer sitta kvar nån längre tids fiskande eller ej? jag får se, kan bli verkligen kanon eller visa sig vara sämst...

                  UV2-zonkern däremot kändes helt kanon, hade dock gärna sett den i magnumversion med bredar remsor...
                  Senast ändrad av Gädd-jos; 2022-08-30, 06:15.
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
                    Bägge bundna med "nya" (nya för mig iaf) zonkermaterial, den svarta igeln är bunden med nåt "bling rabbit strips" så skinnet är belagt med olika material, i detta fallet självlysande.

                    Den rosa/lila igeln är infärgad med nåt UV2-färg... den fick oxå lite bonuspimpning med några strån självlysande flashabou.

                    rent spontant är jag väldigt glad att jag inte köpte mer av bling rabbit stripsen, var ju lite experimentshopping detta.
                    för, blinget kändes rätt b-igt, intrycket är att skinnet är påklistrat en remsa självlysande tejp typ bara... får väl se efter skarpt läge, kan också vara så att det visar sig vara precis hur bra som helst???
                    ger en del styvare zonker på det viset så jag experimenterade nu i denna och gjorde lite längre svans än jag vanligen gör, kan bli bra och ändå hålla sig från att lägga sig runt krokspetsen tack vare extra styvheten... får se, det jag känner mig mest skeptisk är huruvida det självlysande kommer sitta kvar nån längre tids fiskande eller ej? jag får se, kan bli verkligen kanon eller visa sig vara sämst...

                    UV2-zonkern däremot kändes helt kanon, hade dock gärna sett den i magnumversion med bredar remsor...
                    Jag blir så löjligt sugen på att plocka fram flugbindarutrustningen och ge mig på att binda lite sånt här i vinter. Så får det bli! Vart hittar man bäst material och bäst instruktioner då det här är ny mark för mig?

                    Ser sjukt fina ut, har du provat något?
                    [FONT=Tahoma]"Det gäller att inte vara osynlig"[/FONT]

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Kryckan Visa inlägg

                      Jag blir så löjligt sugen på att plocka fram flugbindarutrustningen och ge mig på att binda lite sånt här i vinter. Så får det bli! Vart hittar man bäst material och bäst instruktioner då det här är ny mark för mig?

                      Ser sjukt fina ut, har du provat något?

                      Fiskat väldigt lite med jiggarna hittills, men, hann ut en timme imorse innan soluppgången, fick en ~47cm gös som fick simma tillbaka ner i vattnet igen (såg så tanig ut att det inte var värt till mat) på ena av kreationerna då i mörkret.

                      Innan dess har jag använt dom lite på test på två andra korta turer, blev nån snipa och nån ströborre då!

                      Imorn ska jag ut igen hoppas jag och då får denna senaste kreationen följa med där jag gått all-in på det mesta med en tanke om att ro lite med den på släp medan jag ror en vobbler på andra spöet...

                      Ptja jag har mest också faktiskt gjort exakt det du säger, grävt fram både alla flugbindningsgrejer samt allt gammalt bindteknik ur minnet... ;P

                      Men, alla roliga självlysande å UV-iga nya material jag börjat leka med nu har jag tagit hem från mistpool, varit smidigt so far med snabba leveranser och gratis frakt..

                      men jafan!!! klart flugbindningsskiten ska fram för dig med!!!

                      om inte annat får man väl dra igång nån inspirationstråd där man kan dela lite ideer och bindinstruktioner???

                      denna senaste som bild bifogas är bunden på en 14grams gamakatsu 4/0
                      stjärtfladder av rosa/vit UV2-zonker och svart magnum bling-zonker (självlysande undersida på den)
                      kropp av självlysande chenille
                      hackel av rosa/vit UV2-zonker
                      benen är nån spinnarkrage jag slaktat å tagit bitar från, ser ut att vara nån slags pärlemor typ
                      Bifogade filer
                      Senast ändrad av Gädd-jos; 2022-09-08, 12:04.
                      https://www.facebook.com/OKspinners/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av macköring, 2022-10-14, 08:20
                      48 svar
                      2 180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av spade, 2023-03-19, 14:04
                      6 svar
                      266 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg
                      av Rospigg
                       
                      Startad av kenardoni, 2023-04-04, 12:38
                      1 svar
                      180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av neo333, 2023-08-01, 21:31
                      18 svar
                      724 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke203  
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-11-03, 11:22
                      2 svar
                      140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Arbetar...
                      X