Airbrush problem.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Airbrush problem..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Airbrush problem..

Har byggt en del beten och nu införskaffat mig en airbrush + kompressor från biltema. Var nere i snickarboden och testade lite på papper och funkade kanon. När jag sedan började måla ett bete så uppstår problemet, färgen torkar inte på c&w lacken. Skumt tycker jag så jag ställer det åt sidan och börjar måla på ett olackat bete, färgen fäster inte där heller. Så jag ställer bägge åt sidan. Börjar lacka lite andra beten, kommer tillbaka till de två målade efter cirka 15minuter, fortfarande inte torkat. När jag sedan tar lite papper för att torka av färgen från det lackade betet så försvinner all färg och kvar står jag med betet precis som det var från början innan jag måla det. Kör med createx färg, opak, transparent och pearl. Hade samma problem med alla. Förvisso är det nog inte mer än 15 grader där jag målar men ska det ändå ta sådan tid, vad kan felet vara? ska jag testa att blåsa varmluft med hårfön?
    Tacksam för svar!

Createx och c&w lirar bra ihop. Jag målade för en månad sedan när det var betydligt kallare och körde med hårtork mellan varven. Tänk på att inte lägga på för mycket färg åt gången så att det verkligen torkar. Tänk också på att om du gör fjällmönster med nät runt beteskroppen och blåser med hårtork kan nätet ändra storlek lite vid den snabba tempförändringen, vilket förstör mönstret.
    Kör hårt!

Kommentera

Tack för svaret, ska ner och testa med hårtork lite senare!

Kommentera

Jag har detta bekymmer på McJerkar och McMy, trott nogrann nedmattning av betet, tvättar av det mes Träd och låter det torka.

När färgen torkat en halvtimme eller 10 timmar senare så sitter inte den vita. Grundlacken ALLS.. Bara skrapa bort med nageln
        ​​​​​

​​JAg ska göra samma procedur igen med 380 papper på 12 McJerk och köra ett tunt tunt första lager vit.. Skynda på med hårfön men ska se till att snustort innan nästa tunna tunna lager läggs..
        Hoppas att detta är va som felat för mig.

Fick till ett skit fint Blekinge drag som ja ska göra färdigt med.

Mina beten kommer kallas JK Baits som liksom min två efternamn är en förkortning, JK.

Men för betena ja lackar står JK för Just Killer, Alltså Just Killer Baits.

Tror ja kommer köra enbart röda ögon.. Får se. Men det känns så.

Likaså betena ja har skissat fram, ska jag försöka att få profilen på huvudet, alltså fronten på betena, att vara likadana, fast kanske i orlika storlekar.

Nepp, niska jag måla!

Pzzz, JK Baits
        ​​​​​
        ​​​​​

​​​​​​

​​​​​
        ​​​​​​
        ​​​​

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat