Översprayning airbrush problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Översprayning airbrush problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Översprayning airbrush problem

Hallå i stuga.

Har lite problem med min airbrush som börjar göra mig galen.

Tex säg att jag lägger en gul kropp på mitt bete sedan vill ha ryggen tex svart eller grön varför i hela friden blir det små små spår av svart på allt gula när jah sprayar ryggen??

Får mycket typ överspray som förstör det gula är precis som jag skulle köra med en vanlig sprayburk. Funderar om jag skulle köpa dyrare spruta. Köra frihand på betet är helt omöjligt sen ser man andra praya som attans hit å dit utan å få färg på resterande kroppadelar.

Mvh johnny

För högt/litet tryck elr för tjockfärg.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

kör mellan 2-3 bar med hobbynox färg men får testa att späda färgen lite

Kommentera

Jag kör själv med en påkoppling som jag kan ställa in allt från 0 till 8bar, så har svårt å säga exakt vad jag kör med, då jag går på känsla.

Spraja med svart färg på ett vit papper innan du börjar kladda på betet, du ser snabbt om de "skvätter" då ska du höja trycket elr spä ut färgen. Tills du får en "dimma" när du målar på pappret.

Sen beror allt på hur närma (smått) du ska måla, du kan ju inte köra 3bar om du ska köra nära då trycks färgen iväg hur tunt man än kör oftast. (Beroende på färg)

Kommentera

Finns det nån bra regel när man ska späda ut en färg alltså hur mycket/lite? Är otroligt nybörjare på sånt här byggt bete kanske 4v.

Men ska absolut sätta mig en stund innan och kolla tryck å färg dimman.

Som det känns nu har jag hela beten full i dammfärg. En del färger verkar gå kanon andra inte så det känns lite svårt jämt nu hahah oppas mer tid ger mer kännsla.

Tack så hemskt mycket för all info.

Ps: borde nog köpa en tryckställare till min med

Kommentera

Nu har jag pillat lite med tryck och en del färger kräver helt klart högre tryck men märkte även att linjerna blev bättre om jag var lite snabbare på handen när jag tex la färg på ryggen eller gjorde ränder på sidan

Kommentera

Gött att du fixa de! Har du inte vattenavskiljare i varken kompressorn elr på slangen till sprutan borde du skaffa de (Om du nu råkat få problem med vattenstänk)

Ang blanda färgen så kör jag oblandade createx färger, grunden blir oftast opaque vit, resten är transparenta och ibland pearl. (Pearl kräver större munstycke å nål än "normalt")

Kommentera

går mycket bättre nu men har lite stänk kvar får springa in å ut hela tiden å pilla med trycket. ska försöka installera en tryckregulator brevid mig jag kan ställa med. just nu har jag bara den på kompressorn där sitter även vatten avskiljaren.

färger är ju en hel djungel märker jag haha skulle vilja ha en flaska av varje för å testa å leka men men

Kommentera

Jo så är de, se till å rengöra sprutan ofta bara. Vet inte vilken nål/munstycke du kör med, men de kan också göra skillnad i stänk. 0.4 nål/munstycke kör ju inte lika fina/små ränder som 0.2.

Se till å inte pilla för mö med munstycket om du inte är försiktig, dem är lätta å ha sönder. Inte jätte dyra dock, men fortfarande tråkigt å ha sönder mitt i en målning..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                  17 svar
                  1 076 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sadda
                  av Sadda

Arbetar...
                  X