Fästa sadelnos - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fästa sadelnos

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fästa sadelnos

Jag fiskar en hel del med wobblers och använder ofta olika varianter med sadelnos. Nu tänkte jag tillverka några själv och beställde ett gäng sadelnos-skedar som kom idag med posten. När jag såg dem blev jag dock lite överraskad. Jag hade trott att de skulle ha en rak bakände så att man kunde fästa dem i en skåra som vanligt, men de är ju runda och böjda runt hela. Någon som vet eller kanske har något tips på hur de ska fästas?
    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Var länge sedan jag gjorde wobbler men ser ingen annan lösning än en skåra likt skeden. Möjligen att man kan göra en bredare, rak skåra och "gjuta in" skeden i segt lim i den skåran...?

Kommentera

Låter ju som de ska limmas fast på undersidan?
      Sen kan du kanske borra ett hål så du kan dra i en liten skruv också.
      Skulle va kul att se hur dom ser ut.

Kommentera

Går väl å "platta" till dem med en vass kniv baktill, så har jag gjort i alla fall... Ju mer "rundhet" du behåller ju mer scatter gång får du dock.
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Tack för era tips. Jag var inne på samma som du Anteman att man kanske får göra skåran bredare och limma in den. Blir ganska rejält bred skåra dock så det är nog bara möjligt på större wobblers, annars blir det nog svårt att få till en bra nosögla. Kanske kan kombinera det med ditt tips, Snöhäst. Kan ju kanske funka att värma på skeden lite och försöka trycka till den med en plattång.
          Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
          17 svar
          1 065 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Arbetar...
          X