Hur länge skall mahogny ligga i linolja/terpentin?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fråga om inpregnering av beten
Collapse
X
-
och furu?Ursprungligen postat av Team-Stina Visa inläggHur länge skall mahogny ligga i linolja/terpentin?

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Furu lägger jag i 4 dygn i rå kallpressad linolja sedan får det torka i 2 veckor. Strunta i terpentinet, det behövs inte!
Jari Aalto Jaraal
Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inläggoch furu?
Kommentera
-
Hej jag håller på med mina första som ska in på impregnering men jag gjorde ett fel :-( jag borrade och blyade innan impregneringen vad händer om jag impregnerar med blyvikterna kvar i betet. händer det något typ kemisk reaktion. Jag får inte ut alla vikterna i så fall måste jag borra ut dom, får inte ut alla vikterna.
'
//KenthaSenast ändrad av Fiskepappa; 2008-02-25, 16:53.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hellhammer Visa inläggkan väll inte spela någon roll?gjorde typ så med mina första fast jag impr med vattenbaserad lack ,har fiskat med dom 2mån och inget har hänt med dom för utom att jag har fått fisk.MEN OM du viktat innan så sjunker dom snabbare en innan!.
Ja man vågar ju inte riskera att något händer.
Om dom sjunker snabbare får jag borra ur lite.
//kenthaSenast ändrad av Fiskepappa; 2008-02-26, 17:48.
Kommentera
-
Jag kan bara säga vad jag vet och det är att propionat är den bästa av dom förseglingarna/impregneringarna som nämnts här
den enklaste och troligtvis snabbaste med
Här kommer en länk till ett test som gjorts av killar i usa
BLO är boiled linseed oil= kokt linolja
I'd like to do a test on different sealers and would like to get some input before I start from the group. I have a ton of saved cut-offs that I usually make small Bass-Bug style poppers out of. I have enough of these now and figured that I could use the rest for experimenting. Here's what I prop...
Kommentera
-
Gruvis har du testat att impregnera försluta under vacum med din lack??Ursprungligen postat av Gruvis Visa inläggJag kan bara säga vad jag vet och det är att propionat är den bästa av dom förseglingarna/impregneringarna som nämnts här
den enklaste och troligtvis snabbaste med
Ska gå ganska snabbt och öka genomträngningen.
Sugen på att testa måste bara hitta en tillräckligt hög burk.för mina monster..... *S*
Uttern_Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Hej Mårten
Har inte haft det behovet doppar några fler ggr istället ger samma effekt + att du slipper hålla på med vacuumpumpar mm det bästa med propionat är att du doppar och hänger upp inget torkhjul behövs
och att allt avdropp är återvinningsbart om och om igen
Kommentera
-
Hur Länge ska man impregnera lönnUrsprungligen postat av Fiskepappa Visa inläggJa man vågar ju inte riskera att något händer.
Om dom sjuker snabbare får jag borra ur lite.
//kentha
Kentha
Kommentera
Kommentera