Epoxy Crystal Sheen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Epoxy Crystal Sheen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Epoxy Crystal Sheen

Är det någon som testat Epoxy Crystal Sheen som finns på Lundgrens? Är det likvärdigt med E-tex?

Epoxy Crystal Sheen

Den är kalas bra torkar lite snabbare än e-tex!

Kommentera

kononlack, tycker att den är mindre känslig för fetafingrar o "fiskögon"

Kommentera

Ursprungligen postat av Svartzonker Visa inlägg
        Den är kalas bra torkar lite snabbare än e-tex!
        Hur snabbt torkar den? Hur länge måste man vänta mellan varje lager... Ska till lundgrens imorrn, tänkte köpa den då.
        Hur "glansigt" blir slutresultatet jämfört med e-tex?
        Någon som vet?
        Senast ändrad av Tegel; 2007-05-24, 22:59.
        Skitfiske alla

Kommentera

Jag har lagt på det andra lagret redan efter ca 7h och resultater är kanon. ett tips är att blanda en sats till ca 5-6 beten och låta den vila ca 15-20 min. den blir lite tjockare då och det blir mer lack på betet (tjockare)

Det blir lika bra som e-tex men som sagt den torkar snabbare. Jag fiskade med beten som var dubbel lackade redan efter 48 h och det var inga problem.

Lycka till!

Kommentera

Var inne på lundgrens i veckan och köpte en burk crystal sheen. Killen i kassan pratade om att man kunde använda lite varmt/ljummet vatten för att få bort bubblor. Dum som jag var frågade jag inte mer om detta så är det någon som vet hur det fungerar och hur man gör?
            "There's always a bigger fish"

Kommentera

Du tar den flaskan med den trögflytande vätskan i. Lägg den i varmvatten, spola direkt under kranen. Värmen gör att den blir mer lättflyktig. Se till att skaka den flaskan ordentligt innan du blandar. Du har behöver fördela lysterpartiklarna ordentligt i flaskan. Men du! Glöm inte att sätta på skruvkorken innan du badar flaskan.

Du missuppfattade nog honom angående bubblorna! Bubblorna får man lättast bort genom att tillföra koldioxid efter det att du applicerat lacken. D v s antingen blåsa på den, eller köra med en butantändare/brännare. Det är INTE värmen som gör att bubblorna försvinner... Det är som sagt koldioxiden...
              ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Aha där ser man. Det klarade upp en del frågetecken, tack så mycket.

Kommentera

Dom hade några få burkar kvar när jag var inne i torsdags, men det var väl nästan slut då.

Kommentera

Ursprungligen postat av Simonsson
                    Har lundgrens slut på crystal sheen eller? hittar inget i webshopen

Jag köpte den sista Men de får nog in nytt snart.. Prövade lacken för en stund sen nu och den verkar bra (har iofs ingen erfarenhet av annat, första gången jag prövar), den rinner inte så mycket som jag trodde den skulle göra. Får se resultat imorgon :
                    Jerkbait ftw!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 097 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X