Epoxy Crystal Sheen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Epoxy Crystal Sheen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

De har båda sorterna nu...
    ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Funkar kanon för mig!

Kommentera

Förstår inte hur man gör med den där lacken, hur lägger man på den? är den bara att pensla på eller? berätta exakt hur man gör.

Tacksam för svar.

Kommentera

Jag har ett problem med crystal sheen. Första gången jag lackade ett bete med den torkade det jättebra. Jag saknar torksnurra men det funkade bra ändå. Men när jag la på lack på några nya beten plus det betet jag lackat innan torkade det aldrig! Jag blandade jämnt. Jag väntade i 4 dar och det torkade nästan ingenting. Då bestämde jag mig för att lägga på lite ny lack med mer härdare, men det funkade inte heller. Jag har lackat med pensel.

Vad gör jag fel? Hjälp! Tråkigt att så mycket arbete ska gå till spillo!

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg
            Jag har ett problem med crystal sheen. Första gången jag lackade ett bete med den torkade det jättebra. Jag saknar torksnurra men det funkade bra ändå. Men när jag la på lack på några nya beten plus det betet jag lackat innan torkade det aldrig! Jag blandade jämnt. Jag väntade i 4 dar och det torkade nästan ingenting. Då bestämde jag mig för att lägga på lite ny lack med mer härdare, men det funkade inte heller. Jag har lackat med pensel.

Blandade du det ordentligt? Jag brukar blanda ca 5-8 min. Och se till att skrapa runt i kanterna och botten ordentligt. Kör dock med e-tex men tror inte det ska vara ngn större skillnad på dessa förutom torktiden.

trist när det går snett. Hoppas du får till det!

Mvh//Johan

http://www.bjerks.se

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg

hur varmt har du det i rummet som du lackar i
              fick samma problem när det va för kallt

Kommentera

Tack för svar... Fortsätt gärna om det finns något mer ni kan tipsa om. Antar att jag får slipa av lacken igen och börja om Fattar inter vad det beror på. Måste pröva igen...
                Hantelen: Jag har blandat i 4-5 min.

AsEtt: Jag har lackat i rumstempratur, men när det inte torkat har det fått stå vid en varm kakelugn men det har inte hjälpt.

Kommentera

jag kan tycka om man försöker snabba på torktiden eller om det torkar långsamt av någon anledning som det värkar göra för dig ackeliba så brukar betet bara bli kladdigare om man hänger det varm över eliment eller liknande, det som har funkat för mig är att hänga de i valigt rumstemratur och vänta tills det är torra i bland kan det ta en veck så lungna dig lite
                  Lycka till

Kommentera

Har precis lagt på mitt andra lager men något skumt har hänt. Av någon anledning blev det små små klumpar i blandningen, det ser alltså inte ut som luftbubblor utan helt enkelt klumpar. Någon som vet vad det beror på?
                    Värmde "resin"-burken under varmt vatten och skakade den ett tag precis som jag gjorde första gången, blandade dessutom noggrannare denna gång och lät det stå ett litet tag längre som svartzonker sa, inte så länge som 15-20 min dock.
                    Någon som upplevt något liknande?
                    "There's always a bigger fish"

Kommentera

De kan du värma bort med en butanbrännare... Får sådana varje gång typ. Det är "sheen" partiklarna som klumpar ihop sig. Men det löser värme i detta fallet.
                      ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                      17 svar
                      1 101 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X