Airbrushspruta från Clas ohlsson. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Airbrushspruta från Clas ohlsson.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Airbrushspruta från Clas ohlsson.

Ska ta å prova tillverka egna jerkar och är nu sugen på en airbrushspruta.
    Är det någon som provat denna, och kan säga om det är nått å ha.

Och jag har sett att det är många som tycker Biltemas och julas funkar fin, men den här såg jag att man kan köpa reservdelar till.

Mvh Stefan
    Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Jo jag har den. Har funkat kalas. Finns reservdelar att beställa ganska billigt till den också. Har dock skaffat mig en lite snajsigare spruta nu. Den nya är bättre på detaljerna. Men jag använder fortf Classe-sprutan!

Mvh// Johan

http://www.bjerks.se

Kommentera

Jorå. den funkar bra för nybörjare. Men om du har tänkt att sattsa på detta så tycker jag inte du ska köpa den.

Kommentera

Vill bara lära mig lite om airbrush och prova på att göra lite egna beten, har en gammal spruta nu, men tycker den lägger så fruktansvärt breda linjer ca 5-7mm.
        och det går väl inte att få tag på några reservdelar till den.
        Och Clas ohlssons spruta gick det ju att köpa reservdelar till, vet ej om det går att få tag i till Biltemas och Julas??

Kommentera

jag har den billigaste från jula!
          men jag lyckas inte måla smala linjer med den! kan bara ''lacka'' som med en sprayburk!
          är totalt nybörjare med detta!
          hur reglerar man så det blit som ''pennsträck'' med den?lr går det ej??
          mvh/patrik

Kommentera

Precis samma sak som jag skulle vilja med min, såg nån på youtube som tog bort den främre delen på sprutan och kunde då göra smalare linjer.
            Är å helt ny på detta, men verkar fan så kul.

stefan

Kommentera

ok kanske nå man ska testa då:=)
              ja det verkar riktigt kul!
              kul om man lär sig så man kan göra egna jerks med!blir framför allt billigare:=)
              men jula hade ju en dyrare spruta för typ 250 kr och den tror jag man kan ställa vid heten på strålen så jag ska niog satsa på en sån:=)

Kommentera

Testa!

Har själv aldrig köpt en billig spruta för att testa. Min första var en Holbein Neo Hohmi vilken tyvärr försvann i en översvämning. Annars gillade jag den sprutan. Aerograph & De Vilbiss gör ett par trevliga prisvärda sprutor.

Vill man ha en spruta man kan "misshandla" så är Aztek med utbytbara nålar/munstycken bra.
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ingen mer som har nå synpunkter på Classe sprutan, ska till insjön i morgon och tänkte skaffa en då..?
                  Eller gör man bort sig då??
                  Den ser ju snarlik ut som Biltemas och julas..
                  Och dom verkar ju många nöjda med.

Och till 5000 ovan, när jag var sugen på att prova rally så inte gick jag å köpte mig en Wrc bil för att testa..
                  Funka bra med en 240..

Kommentera

Funderar också på att köpa AB-sputa! Verkar skitkul Men någon som vet om man kan reglera tjockleken på linjerna som man målar? Menar då på Claes Olsson- Jula- och Biltema-sprutorna..
                    Inget liv utan fiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 093 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X