Jag har fått problem med C&W-lack. efter några gånger spricker lacken med längsgående sprickor, oftast vid huvudet, någon mer som har det problemet och i.s.f. varför uppträder dessa sprickor?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fått problem med C&W-lack
Collapse
X
-
Nej, inte plastbeten. Detta handlar om handgjorda jerks i trä (som i.o.f.s. rör sig), men jag tror inte det är flexen i materialet som är problemet. Jag grundar betet innan målning med ett utpsätt lage och sedan ett vanligt lager lack innan målning och sedan täcker jag med 3-4 lager lack för att skydda. Det är alltså skyddslacken som spricker,2-5 cm långa sprickor. Det är ju ingen fara för att betet ska ta åt sig vatten utan mest ett skönhetsproblem, kunden betalar ju dyra pengar.[FONT=Comic Sans MS]De bästa grejerna gör man själv![/FONT]
-
Ursprungligen postat av dubbelut Visa inläggJag har fått problem med C&W-lack. efter några gånger spricker lacken med längsgående sprickor, oftast vid huvudet, någon mer som har det problemet och i.s.f. varför uppträder dessa sprickor?
men dra iväg ett mail till wolfcreek och rådfråga. han ligger ju bakom lacken
Kommentera
-
-
Japp, det blev det. Dock påverkar det inte gången nämnvärt.Ursprungligen postat av Kattman Visa inläggTänk på att extra lager med lack öka även volymen på betet.
Testade själv att mixtra med sjunkhastighet på några beten för några år sedan, men det påverkades mindre än förväntat.
Blev rejält skydds lager dock..[FONT=Comic Sans MS]De bästa grejerna gör man själv![/FONT]
Kommentera
-
Jag tycker att jag blandar in absurdum efersom jag vet att detta krävs för ett bra resultat.Ursprungligen postat av Keni Visa inläggLåter konstigt, jag har kört med C&W lacken länge utan några som helst problem.
Har ibland lagt jävla massa lager lack och ibland bara ett, men det har inte spelat någon roll för hållbarheten. Blanda nogrant..[FONT=Comic Sans MS]De bästa grejerna gör man själv![/FONT]
Kommentera
-
Impregnerar du dina beten (ordentligt)? Jag överdriver grunden något sjukt :P
Jag lägger först ett lager med 1/3 T-röd 2/3 lack, sedan ett-två lager med bara lack, sprutspacklar NÅGRA lager, grundmålar ett par lager med hagmansfärg, sen börjar jag måleriet föjt av 2 lager (oftast iaf) ytlack.
Låter kanske inte som detta är ditt problem, men det var det ända jag kunde komma på förutom dålig lack
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av profilnamnetVinterns skörd, några hemmasnickade firetiger är nästa 'batch':1 Foto
-
Kanal: Betestillverkning
2025-02-24, 20:26 -
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
712 svar
189 000 visningar
0 gillar