Egentillverkad torkanläggning till era betesmålningar!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Egentillverkad torkanläggning till era betesmålningar!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Egentillverkad torkanläggning till era betesmålningar!!

Hej, jag håller på att utveckla en tork-anläggning,, har massa utrustning så jag kan tillverka 100 om några är intresserade,, tänkte kolla så här, om intresse finns att fortsätta detta,,, denna protoryp ni nu får se i videon är under utveckling och många saker kan komma till kom med förslag,,, denna motor är en sakt-gående anläggning som är ställbar. sakta till extremt sakta,,,
    måste ju se om intresse finns från er,,, iså fall kan jag tillverka å sälja till er i framtiden!!
    har hur många som hällst jag kan bygga. tänkte ha någon sorts teleskopisk krokodilklämma som man kan fästa fram å bak,,, torkade draget i filmen över natten på sakta snurr och det fanns inte en rinning någonstans.. kanske kan bygga in en datafläkt också...

hör av er på pm eller här om intresse kan finnas!!

Filmen:

Mitt torkhjul bygger på samma grundprincip. Jag har använt mig av fjädrar från ett stratocaster-svaj för att hålla betena på plats ( http://gitarrdelar.se/product_info.p...roducts_id=848 )

Kommentera

ok tack för tipset! fjädrar jag jag 100 tals,, en dragfjäder i varje enda å det är löst och det spelar ingen roll betets längd

Kommentera

Problemet med den där principen är att det bara går att torka ett bete i taget. Sen är det viktigt att det snurrar jämnt och inte accelererar/retarderar när betet är på väg upp/ner. Annars kommer epoxylacken tillslut sitta i högar på ena sidan.

// Totte

Kommentera

japp förstår,, fjädervarianten var ju bra då slipper man det du sa,, sen kan man ju ha flera i rad
          som snurrar efter varandra,, botorn i pumpen är så stark att du inte orka hålla den med handen så den lär kunna driva 10 snurrande wobbler samtidigt.. ska spåna lite på det där,, bygga nån å fota och se vad ni säger om det...

Kommentera

Jag har fäst en större, rund MDF-skiva på axeln på min motor och motsvarande på andra sidan "lådan" hjulet är byggt i. På Skivan har jag fäst 8 st krokar som håller i varsin fjäder och samma sak på andra sidan (som är en frigående, kullagrad skiva), på så sätt kan jag torka 8 beten samtidigt, men då jag inte är så värst produktiv så är det mer än tillräckligt för mig :P . Svårt att beskriva i ord tyvärr.

Kommentera

förstår din princip...

Kommentera

Gör du ett som kan ta flera beten och som håller helt jämn fart trots att man lastar hjulet ojämnt tror jag säkert att du hittar några köpare!
                Lite inspiration =)

Kommentera

Ja e lite sugen på att köpa en vad ska du ha för den i så fall?

Mvh Gustav
                  [FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com

Kommentera

Totte:

Ditt hjul e ju galet stort! Hur mångA får plats, 200?
                    Min betes blogg:

http://caesarlures.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 065 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X