Petitjean + Json = Intresant mix ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Petitjean + Json = Intresant mix ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Petitjean + Json = Intresant mix ?

Har suttit och funderat lite på dessa 2 mästares flugor och hur man kan kombinera dessa på bästa sätt. Man vill inte överjobba flugorna så att de blir för tidskrävande att binda alternativt för enkla och ser ut som en hårboll som kommer flytande. Tänkte att mina flugor i fortsättningen kommer bli en blandning av dessa 2 mönster.

Utan tvekan kommer jag köra med Json foamkroppar till flugorna (torrflugorna), sen resten av materialet blir cdc. De knepen man såg på mässan för att binda med cdc gjorde att man tappa lusten till traditionella hackel totalt

Foam + CDC = måste bli en osänkbar fluga med liv och rörelse tackvare cdc fibrerna. Men detta får nog bli ett projekt för nästa vinter. Hinner inte göra om hela flugsortimentet i år innan säsongen drar i gång.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Skall bli kul att se hur det blir :-)

Kommentera

CDC + foam borde bli ett oslagbart combo tycker jag. Då spar man ju in torrfluge impregneringen också.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-28, 10:48.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X