cdc rester efter bindning, göra dubbing ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

cdc rester efter bindning, göra dubbing ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• cdc rester efter bindning, göra dubbing ?

läste nått i boken "tying flies with cdc" att man kunde spara resterna från cdc för att göra egen dubbing av det, någon som provat detta har sparat alla mina rester och tänkte testa "mala" dessa i våran kaffe kvarn när frugan är ute ur huset
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Skulle säkert fungera. Jag köpte en liten elektrisk kaffe kvarn för att göra dubbing av antron och poly garn för ett par år sedan. Och det fungerar. Så jag kan inte se att inte cdc skulle göra det heller. Har bara inte blivit av att jag prövat.

Det fina är ju att du kan mixa olika dubbing material i kvarnen oxå.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-04-04, 11:03.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Blir och rengöra kaffekvarnen från kaffe o sen mala cdc, sen har man 3 harmasker o ta material ifrån. Kommer testa cdc/hare o se hur det blir. Cdc har den fina egenskapen att "fånga" luftbublor vilket kanske ger mer liv åt flugan ur fiskens perspektiv

Måste bara iväg o köpa kaffekvarnen jag såg 2 veckor sen så man kan mala kaffet hemma och behålla frugan gla :P
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ja, köp du en egen kvarn. Bäst för hus friden det!

Tror inte att en kopp "cdc kaffe" kommer att uppskattas speciellt mycket.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
        1 svar
        1 321 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg SharkGirl  
        Arbetar...
        X