March Brown - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

March Brown

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du menar något i den här stilen?

Eller så här kanske?

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-04, 10:25.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

den nedersta så klart :P
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Jag trodde det var beaver du nappade på....
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

hahahaha en nunna med långhårig bäver.....en ny bild jock :-P
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Den bilden lär nog bli väldigt svårt att hitta.

Kommentera

Öööh... Hmmm...
              Band nyligen min livs första March Brown. Tja vad ska man säga? Ser inte riktigt ut som jag ville. Tror jag döper om den till Fat Brown.

Det var som sagt rätt många år sedan jag satt vid ett bindstäd och idag såg jag tydligt beviset på min ringrostighet. Men jag binder vidare tills jag fått till den där perfekta March Brownen.

ps. Kan tillägga att det inte finns någon bild då det råder strikt censur på min bundna fluga.
              Senast ändrad av Haspelmannen; 2012-06-14, 21:07.

Kommentera

Att spinna på rätt mängd dubbing så här i början är alltid ett litet aber. Mina första försök liknade mer ludna köttbullar än en slankare flug kropp. Med litet övning så blir säkert dina March Brown så som du vill ha dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                  Att spinna på rätt mängd dubbing så här i början är alltid ett litet aber. Mina första försök liknade mer ludna köttbullar än en slankare flug kropp. Med litet övning så blir säkert dina March Brown så som du vill ha dem.
                  Min andra March Brown blev betydligt bättre. Perfekt mängd dubbing. Men jag är fortfarande inte nöjd med helheten.
                  Men vad kan jag förvänta mig när det var minst 15 år sedan jag band senast.

Kommentera

Oj! Så pass länge sedan och så en ganska bökig fluga att binda så här i början också. Du gör det inte lätt för dig kan man säga. Men har man en favorit kuse så......

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                      Oj! Så pass länge sedan och så en ganska bökig fluga att binda så här i början också. Du gör det inte lätt för dig kan man säga. Men har man en favorit kuse så......
                      He he jo March Brown är min favoritfluga. Den har givit mig många fiskar och ofta ett säkert kort när jag är ute. Så den flugan tänker jag framöver binda själv än att köpa den.
                      Men som sagt jag gör det väl inte lätt för mig som efter 15 år ger mig i kast med sådana flugor, framför allt med storlekar inte större än 14 det första jag gör.
                      Spiders är ju annars lätta att binda, vilket jag gjort några stycken av nu plus några nymfer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X