gäddflugor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddflugor!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gäddflugor!

jag skulle vilja bli duktigare på att binda gäddflugor å då menar jag tex flashflugor , jag har kollat på ett klipp på youtube å då när jag ska börja snurra med dubbing snurran då blir de bara konstigt de vill inte snurra så ni får hjärna säga vad som blir fel.

sen vet ni ingen stans man kan få stora hjorthår alltså bredare än vanligt å längre ?
    älg skulle väl oxå funka bara håren sitter på en skinn bit, så skulle gärna vilja veta vars man hittare de ?

Hej!

Ett väldigt bra sätt att få snurr på tråden med dubbing snurran. Är att knipa om tråd öglan en bit upp från änden där du har dubbing snurran med tummen och pekfingret. Och sedan låta snurran spinna iväg. Släpp sedan taget om tråden när du tycker att dubbing snurran har roterat tillräckligt länge? Då blir det fart på den del där du har dubbing materialet.

Här har du älg hår: http://www.wittlock.se/sv/flugbindning/har/alghar.html
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-06, 08:50.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

de va så jag gjorde men just då vart de något konstigt att allt matterial vart i en klump med de andra å inget snurrade,

inte precis ett sånt matterial ja ville ha , de ska va som hjort hår men tjockare å längre, på en skinnbit på typ 8 cm

Kommentera

när du har en dubbing loop så se till att ha materialet jämnt fördelat över hela sträckan annars blir det material klumpar
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X