Min kombination av wooly och masken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min kombination av wooly och masken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Min kombination av wooly och masken

Testade och binda en liten fluga innan resan till sälen. Först tänkte jag att man skulle binda några masken. Men orkade inte åka o handla material och nya krokar så tänkte testa kombinera wooly och masken i samma fluga. Resultatet blidde en woolybugger med marabou hackel

Click image for larger version

Name:	12070028.jpg
Views:	2
Size:	426,0 KB
ID:	1811237
    Dubbingloop med marabou fibrer, 2 gånger upprepades denna procedur

Name:	12070030.jpg
Size:	387,4 KB
ID:	1811238
    Drog ut firbrerna så inga looper traslads in mellan varven

Name:	12070031.jpg
Size:	785,4 KB
ID:	1811239
    Drog tillbaka alla fibrer bakåt

Name:	12070032.jpg
Size:	861,3 KB
ID:	1811240
    Flugan blötlagd, i vattnet får den en pulserade rörelse mellan hamtagningarna samt att den är lite fluffigare i vattnet

Denna fluga räddade min senaste fiske tripp, dåligt väder och hård vind. Då levererade denna överraskande bra
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Ser mycket giftig ut! Ska testa att binda en dylik + en av Chickabou.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Vart överraskad själv när man hade denna på tafsen, va det för dåligt väder för torrt så fungerade denna helt kanon. Det kanske va färgen som va rätt för vattnerna man prövade den i (klart vatten med bra siktdjup)

Nu har man bundit några svarta, oliva, oranga och bruna i olika storlekar inför nästa tripp. Om inte mojosländan går att fiska med tar jag denna o provar
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Tror att cdc'n i stället för vanligt hackle gjorde susen! Mer liv i det materialet. Kanon nu i mitt hemma vatten. Då vatten tempen är 22C+ på ca. 1 m djup för tillfället. Då måste man fiska sakta och djupt med sjunk lina. Och då är ju mera "lätt rörliga" och livliga material i flugorna en klar fördel.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-09, 09:59.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

CDC kanske man ska prova, jag har marabou fibrer. Får testa och göra en mini variant av denna fluga i cdc, tackar för iden

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X