Flytmedel till torrfluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytmedel till torrfluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytmedel till torrfluga

Hej
    Är det nån som har provat Tiemco Dry Dip Shield, å i så fall, hur var det?

Tjena Micke!

Det är säkert bra som alla andra Tiemco produkter. Men jag tycker att Loon Aquel duger precis lika bra. Betydligt billigare också.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Loons funkar kanon till hjorthår och cdc iaf, riktigt nöjd med min iaf
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Använder också loons, funkar prima!

Kommentera

Tack för alla svar, då blir det Loon

Kommentera

Det gör du rätt i. Ta bara en liten klick stor som ett större ris korn på tummen. Smeta ut det lite med pekfingret och lägg sedan på det på torrisen. Flaskan, räcker länge trots sin storlek.

Kommentera

Tack för tipset
              Jag har använd loon nu i ett par år.
              Vad som hade jag tänkt var det att behandla flugorna hemma med flytmedel efter man har bundit de, men jag vet inte hur blir med gelet tex efter ett par månader på flugan.
              vad som jag hörde om Timco,var att man kunde dopa flugan i flytmedlet och låta den torkas och använda den tex till nästa säsong.

Kommentera

O.k. då förstår jag vad du vill ha. Men gamla hederliga Water Shed då? Det är ju ett sådant medel du kan använda så fort du har bundit en fluga: http://www.westforkfly.se/epages/wes.../Products/i003

Kommentera

Du har ju även mucilin. Funkar fint och kostar inte många kronor.

Kommentera

Tack för tipsen.
                    Mucilin har jag använd för ett antal år sen den funkar bra, nackdelen är att löser upp frigolitkulan som används på vissa fallskärms flugor.
                    Jag vet inte om det är samma sak med Water shed, hur som helst flugor med frigolitkulan kommer jag behandla kroppen före montering av kulan.
                    Jag misstänker att det samma kemikalier som ligger i grunden på båda produkter, kanske, man vet aldrig!!
                    skitfiske
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X