Norvise - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norvise

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Norvise

Vet inte om det har skrivits nått om detta tidigare.. Ber om ursäkt isf.

Men det här vore väl något att ha? http://nor-vise.com/index.html

Visst det kostar en hel del, men i längden är det nog värt det.

Vad tkr ni?

grrrreat stuff

Kommentera

själva bindstädet är ju inte direkt nån nyhet....mitt första bindstäd var konstruerat precis så och det inhandlades för mer än 35 år sedan...

många bra tillbehör annars...
      Senast ändrad av byggarn; 2012-10-23, 12:21.
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Som sagt. Har ett regal revolution och det kan spinnas på exakt samma sätt, men har en hel del andra inställningsmöjligheter också. Samt att det är enklare att klämma fast kroken. Normalt så behöver man inte snurra på i den farten, utan man vill även ha ett litet utstickande handtag för finarbetet.

Bobbinen var dock riktigt trevlig. Just den funktionen saknar jag, men samtidigt så saknar denna att kunna ställa in trycket utefrån trådens styrka, vilken t ex Rites bobbins kan. Men kommer det en variant med båda så köper jag den direkt

/Daniel

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg
          Som sagt. Har ett regal revolution och det kan spinnas på exakt samma sätt, men har en hel del andra inställningsmöjligheter också. Samt att det är enklare att klämma fast kroken. Normalt så behöver man inte snurra på i den farten, utan man vill även ha ett litet utstickande handtag för finarbetet.

Bobbinen var dock riktigt trevlig. Just den funktionen saknar jag, men samtidigt så saknar denna att kunna ställa in trycket utefrån trådens styrka, vilken t ex Rites bobbins kan. Men kommer det en variant med båda så köper jag den direkt

/Daniel
          Ja men revolution håller ju minst samma pris som detta Norvise också...bör finnas allt på ett städ för det priset...t.om liknande bobbins borde följa med på köpet när man köper ett städ med denna prislapp...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

VonElffors? Vad kommer städet att kosta dig?
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              Ja men revolution håller ju minst samma pris som detta Norvise också...bör finnas allt på ett städ för det priset...t.om liknande bobbins borde följa med på köpet när man köper ett städ med denna prislapp...
              Visst gör det det... Men den har en hel del extra fördelar mot det här städet också

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
              1 svar
              1 321 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg SharkGirl  
              Arbetar...
              X