Daiichi Krokar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiichi Krokar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiichi Krokar

Hejsan

Är det någon utav er som har bra/dåliga erfarenheter att binda flugor på
    Daiichi krokar?? Håller de för fisken??

Har tyvärr inga som helst erfarenheter av dessa krokar, inte flugbindning heller.

Kommentera

Har aldrig märkt någon skillnad på dem och Mustad. Funkar alldeles utmärkt.

Kommentera

Har sett den del mönster i FFA och FJ där man använt Daichi krokar. Troligen är de att jämföra med Tiemco, Mustad och andra märken med gott rykte.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Som BeBest säger. Om du har bundit på Tiemco så vet du hur de är.
          [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Daichii finns i två varianter. Standard och kemvässade. Jag binder på standard och jag har inte märkt några problem med dem. Tyvärr så finns inta alla varianter av dessa. Men för standar våt/torrfluge krok använder jag dem. De kostar ju ungefär hälften mot andra märken.

Kommentera

har dessa krokar som streamer, våt/torr, dubbel lax och tycker inte det är något fel på dom.

Köpte ett gäng i höstas så jag har inte testat de så mycket, men än så länge är jag mycket nöjd.

Kommentera

Nu för tiden är dom helt ok. Det var lite si och så med kvalitén på dom förut, men det är snart 10 år sedan. Det går att hitta mycket billig krok som håller absolut toppkvalitet om man letar. I stort sett alla märken från små Japanska tillverkare jag har testat har varit positiva överraskningar. Senaste jag testade var Maruto's streamermodell 7200. 49:- för ett 50-pack. Sylvass, hårt härdad, jämn kvalitet och snygg. Kan varmt rekomenderas.

Kommentera

Tack för alla svaren. varför jag undrade var att de var så biliga att köpa.

c:a 54:- för 100 st standad krok. dessa hittade jag på

http://www.nordisktflugfiske.se/

Kommentera

jo jag var också skeptiska till dessa krokar pga priset. Hittade ett gäng i en affär som skulle gå i konkurs för halva priset o tänkte a va fan och köpte ett helt gäng och blev glatt överraskad.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X