Vidar flugan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vidar flugan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Citat. Jock: Tackar för den du, nu vart man inte alls sugen på att lägga ut en fluga en sen sommarkväll när fisken börjat vaka, tänker på bild nr 2 #

Kan bara hålla med. Det är så att jag självt får fiske abstinens av det fotot. Just detta foto är från Bjeveröds dammarna, lilla dammen en augusti kväll.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-19, 12:56.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Men Jock då, hur vågar du lägga upp sådana där bilder nu i detta snöklädda februari.
      Nu blev man ju inte direkt mindre sugen på att svinga med flugspöt. Ajabaja Jock.

I ren desperation lär jag nog inom kort springa ut i snön och vifta med spöt och fantisera hur jag står vid ån. Kanske ska jag knapra i mig några mystiska svampar också så att jag verkligen tror mig fiska vid ån i värsta danica kläckningen.

Kommentera

Föresten var det en bra bild på #18 flugan

Kommentera

Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
          Men Jock då, hur vågar du lägga upp sådana där bilder nu i detta snöklädda februari.
          Nu blev man ju inte direkt mindre sugen på att svinga med flugspöt. Ajabaja Jock.

I ren desperation lär jag nog inom kort springa ut i snön och vifta med spöt och fantisera hur jag står vid ån. Kanske ska jag knapra i mig några mystiska svampar också så att jag verkligen tror mig fiska vid ån i värsta danica kläckningen.
          He, he, he! Håll tillgodo.

Så snart jag får hem Vision Vipu spöt här i slutet av veckan så ska jag ställa mig i den ankel djupa snön och vifta.
          Man behöver inte ta till skumma svampar för att uppleva detta. Räcker ibland med att lägga sig i loppe lådan. Jag drömde om att jag var vid en fantastisk Öring å i går natt. Hade just krokat en fin rackare när jag vaknade.....Naturligtvis. Där ser man vad vinter uppehållet kan göra med ens hjärna.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-19, 13:11.

Kommentera

Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
            Föresten var det en bra bild på #18 flugan
            Tackar!

Kommentera

I en annan tråd var det en video på en som flugfiska i ett uppborrat pimpelhål ute på isen... tror fan om jag snart inte gör det också.

Kommentera

det går att fiska nu med. bara att åka ut till havet o försöka lura HÖ, men kan säga att det inte är lika bahagligt som en sen sommarkväll, men det stillar abstinensen en heldel.

Nu när man sett dom där bilderna vart man sugen på och binda lite "bra att ha" flugor....ja ja får vänta till helgen så slår man på en fiske film och tar en singelmalt och binder lite.

Det är bara
                6 månader till riktigt fint fiske i fjällen med helikopter
                4 månader 29dagar till fjällvandring & fiske
                3 månader 11 dagar till älvfiske efter harr
                2 månader och 7 dagar till premiären i P&T pölarna här
                1 månad 7 dagar till gäddfisket
                0 månader till HÖ fiske

Ja inte för att man räknar dagar så noga men så ligger det till
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Vart ska du fiska harren? Glomma?

Kommentera

Ursprungligen postat av VonElffors Visa inlägg
                    Vart ska du fiska harren? Glomma?
                    Glomma... Mmmmh Härliga minnen dyker upp ur mitt minne. Var en gång för många år sedan vid ett biflöde till Glomma, tror det var vid Älvdal om jag inte minns på tok fel. Skulle gärna åka tillbaka.

Annars så får man i dagsläget hoppas på att isen börjar smälta inom en snar framtid så att man kanske kan blöta flugan i lite öppet vatten i slutet av mars hemma i P&T pölen.

Kommentera

Ja, nu får denna nedrans snön ta och försvinna!
                      Är så sjukt sugen på att prova harren i ljungan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X