Fråga om "billigare" bindstäd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om "billigare" bindstäd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga om "billigare" bindstäd

Hej alla där ute.

Då mitt nnuvarande städ börjar bli lite väl glappt (ett städ som följde med bindsatsen) har funderingarna på nytt städ börjat komma mer och mer.
    Jag satt och slösurfade efter städ och hittade detta http://mistpool.com/product_info.php?products_id=1268
    Är det något att hänga i granen eller är det så att det är lite för billigt?
    Man bör ju betala en gång och gråta då...

Någon som har / har testat ett likadant städ?

Skit fiske på Er

Tjena!

Det råder en del delade meningar om detta städ. En del gillar det skarpt. Andra tycker att det känns plastigt och att käftarna tämligen snabbt tappar greppet om krokarna pga. slitage. Det senare, handlar nog mest om att folk slarvar med att fin inställa chucken för olika krok storlekar innan de drar åt spaken om kroken skulle jag tro? Men det kan nog ändå vara en god ide' att köpa en reserv chuck från Taimen samtidigt för säkerhets skull. Man blir ju ändå tvungen att så småningom byta ut den. Och då kan det vara gött att ha reserven liggande i en låda.

Men har man grövre fingrar och stora händer? Då kan man få litet problem med det väldigt korta avståndet mellan chucken och städets arm.

Annars, är detta städ ett alternativ:

De som jag känner till som har köpt detta städ är nöjda med det.

Finns även en bords platta att köpa till om du föredrar det före C klämman?

Ett annat alternativ kan ju vara Rodwalkers exakta kopia av det mer än dubbelt så dyra Renzetti Traveller CAM vice. T.om plast väskan är den samma.

Är bara färgen på städet som skiljer dem åt.

Shit fishing på dig med!
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-07-12, 09:27.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tittar och trycker nog på köp...

Kommentera

DET, är en bra strategi. Vilket städ blev det?

Kommentera

Det blev förträngda räkningar.....
          Så det blir nästa månad... Får fixa glappet provisoriskt...
          Det jag har är ett super aa vice. Där jag varit slarvig med att justera för olika krokar...

Kommentera

Trist! Men ibland blir man ju tvungen att prioritera om litet. Det är av misstagen man lär sig sägs det ju. Och du får väl trösta dig med att du har det nya städet att se fram emot nästa månad i stället. Och då har du ju dessutom tid på dig att sitta och lura på vilket städ du ska ha?

Kommentera

Om du inte köpt något så tipsar jag om ett regent classic vise ett grymt städ

Kommentera

Fråga från en kompis....

Någon som vet något om det?
                Hans max budget är 600kr på ett städ.

Edit hittade detta via Jocks länkar...

Konstaterar att det är ett jobbigt prisläge...
                Senast ändrad av Denada; 2014-09-26, 21:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av Denada Visa inlägg
                  Fråga från en kompis....

Någon som vet något om det?
                  Hans max budget är 600kr på ett städ.

Nä, be honom hoppa över det städet. Hade ett sådant hemma på prov för drygt ett år sedan och spolade det väldigt fort. Chucken, är alldeles för tung, så det känns knyckigt och "klunkigt" att rotera. Godset i käftarna verkar inte vara någon höjdare heller.

Ta hellre detta då: https://mistpool.com/product_info.php?products_id=464

Han ska bara tänka på att ställa in krok storleken med den främre ratten så att kroken sitter litet löst i käftarna och sedan spänna åt med den andra ratten. Slarvar man med att ställa in krok storleken? Då håller inte käftarna så värst länge. Det gäller alla städ med lås rattar.

Detta Snowbee städ har fått bra kritik. Kommer med trådhållare vagga också.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2014-09-26, 21:56.

Kommentera

Jock en fråga vad vet du om
                    Online fishing store with a wide range of fly fishing equipment. Rods, reels, fly lines, fly tying materials, wading gear, boots. Visit Taimen - your fly fishing store.

Det såg lagom spacat ut ��

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X