Fråga om "billigare" bindstäd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om "billigare" bindstäd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo, det är ett bra städ. Jag har självt modellen under det du länkat till sedan 2 1/2 år tillbaka. Ser precis likandant ut förutom att mitt städ inte har spak låsning. Stonfo's städ är litet "kantiga" i mekaniken i början. Men efter en tids inkörning så funkar det fint som snus.

Du får ju med alla nyttiga verktyg så som tråd vagga och parashute galje i setet. När du ska använda tråd vaggan som parashute galje? Då sticker du bara in den längsta delen av trådhållare, vagga armen i det hål som finns upptill på fästet för vaggan. Och monterar dit den fjädrande kroken dom följer med i kitet. Och hänger till slut en hackle tång i kroken som du nyper fast i vingen på torrisen. Och ställer därefter in höjden på armen så att vingen sitter i spänn. På så sätt, så har du båda händerna fria när du lindar hacklet runt basen på vingen.

Reserv käftar till städet är billiga = 150:- http://www.fiskedags.nu/sv/flugbindn...bindningsstad/

Sedan så får du ju med en lång nål i en plast klämma. Denna sätter du precis där armen på städet har en vinkel. Då får du ett mått på hur du ska sätta i kroken för att den ska sitta helt rakt i käftarna. En mycket enkel och smart ide' av Stonfo.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-08, 00:19.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Fan....

Jag hade hoppats på att du skulle säga att det är ett skit städ...
      Fick ju lite habegär nu...

Kommentera

Tråkigt att göra dig besviken.

Men du behöver inte alls lägga de slags pengarna på ett städ om du inte känner för det? Ta detta Odyssey städ: https://mistpool.com/product_info.php?products_id=2037 eller denna Renzetti kopia som sagt: http://fiskeflugor.se/product/4711-f...various-1.html

Det är samma städ som Flyfishing Masters har tagit in från Rodwalker. Men tyvärr får inte Flyfishing Masters in nya sådana förrän i slutet av december verkar det? Jag brukar varna folk för att köpa flugor och spön m.m. från Fiskeflugor.se. Eftersom kvaliteten på dessa flugor och spön / flug spö kit är väldigt tveksam. Men att kunna leverera detta städ borde de väl iaf. kunna greja tycker jag?
        Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-08, 22:49.

Kommentera

Står ju att dem får in på lager i december 2013

Kommentera

Jo, om nu Denada kan vänta så länge på ett nytt städ?

Kommentera

Men 2013 var ju förra året, Jock

Kommentera

Ha, ha, ha! Ok. min miss. Antagligen så såg jag det i hastigheten som "2014" eftersom jag undermedvetet inte kunde tänka mig att butiken skulle ha en nästan 1 år gammal info kvar på sidan.

Ja, då är det ju inget snack, Då kan Denada köpa det från Flyfishing Masters i stället.

Kommentera

Jo och de svarar inte på frågorom när det kom hem....

Jag köpte ett som funkar....
                  Så jag är nöjd med det jag har. Men.... Det kanske...

Ja ni vet vart det slutar....

Kommentera

Jodå, jag vet hur det kan sluta? Man är nästan alltid på jakt efter något bättre vad det gäller fiske eller flugbindare utrustningen.
                    Anledningen till att jag köpte mitt dyra Stonfo städ, var att jag tänkte att nu jäklar ska jag ha ett städ som kan hänga med ända tills det är dags för ålderdoms hemmet! Men fortfarande finns frestelsen där att pröva ett annat. Inte ett mer exklusivt nödvändigtvis. Utan ett Rodwalker t.ex. Det ligger ju mer en känsla av belöning i att hitta billigare grejor som är bra än dyra, vilka man redan vet att de är justa.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-10, 08:45.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X