Vilken dagsläda är detta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken dagsläda är detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var så god Jock.

Ja, det är riktigt surt när man missar dagens ända napp. Men på andra sida man är vid vattnet för att drömma sig bort då o då ändå.

Var vid dammen i dag åxå, Fisken vakade lite över allt, men ingen lycka för min del. Slutet av dagen innan jag beger mig, såg jag en liten slända, kolsvart med långa antenner. I flugbindning värld krok storlek 14, 16. Jag tror fisken betade på dom.
    Senast ändrad av Mickefinn; 2013-08-31, 09:45.

Kommentera

O.k.

Jag kom dit kl 18:30. Ungefär klockan halv åtta blev det vak fest bara ca 10 - 15 m ut. Många firrar visade sig och kryssade fram och tillbaka. Men såg dock inte till någon slända. Bara litet Fjädermygg var igång. Men firrarna var helt ointresserade av allt vad torrflugor hette Fick tillslut en båge på runt 1.5 kg på en ytligt fiskad Flickslände nymf #12 och hade 3 st "följare" som inte ens nafsade i flugan. Runt 20:30 lade fisken av att äta verkade det.

Tack för tipset om den där sländan! Sådana upplysningar är guld värda.

Kanske det var en Bäckslända modell mindre du såg? Sådana dyker ju upp i dammen litet då och då. I våras, var det ju rätt gott om dem.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-08-29, 22:26.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
      1 svar
      1 321 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg SharkGirl  
      Arbetar...
      X