Åsikter om cdc parashute torrisar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åsikter om cdc parashute torrisar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Åsikter om cdc parashute torrisar?

Hej!

Det har inte blivit av att binda sådana tidigare. Men nu har nyfikenheten väckts att testa att knåpa ihop ett litet gäng. Men innan jag sätter mig vid städet. Hur tycker ni som har fiskat med sådan flugor att de är i fråga om långvarig flyt förmåga och hållbarhet?

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-09-05, 11:20.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Jag tror att om du använder foam till att ha hacklet på så flyter den nog skapligt tror jag.

Kommentera

aaaah cdc denna underbara matererial........tror att de största problemet är att få fibrerna något jämnlånga. Dessa ensamma lite längre fibrer har en tendens att dra åt sig vatten efter ett tag tappar flytförmågan
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Linus ÖRING Visa inlägg
        Jag tror att om du använder foam till att ha hacklet på så flyter den nog skapligt tror jag.
        Jepp! Det har du rätt i. Jag använder ofta foam nu mer som vinge till parashute torrisar i stället för antron garn t.ex. Det ger ju en del extra flyt kraft.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2013-09-05, 17:25.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
          aaaah cdc denna underbara matererial........tror att de största problemet är att få fibrerna något jämnlånga. Dessa ensamma lite längre fibrer har en tendens att dra åt sig vatten efter ett tag tappar flytförmågan

Tack för tipset. Visste inte om detta med att ensamma fibrer suger i sig mer vatten.

Den informationen bockar man och tackar för!

Men annars så menar du att hacklet som sådant har bra flyt förmåga i parashute form?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-09-05, 17:23.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X