Dags att ge sig på lite våtflugor ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags att ge sig på lite våtflugor !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
    Du, du glömde tipsa om jock scott..

He, he, he! Jo, det är ju sant. Gott nytt år på dig!
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      Nu slog en annan tanke mig, undra om man inte ska modernisera några av dessa gamla klassiker i modern fattning med nya material

Dessa våtflugor ska väl imitera äggläggande, dykande alternativt döda insekter, så varför inte göra dom lite mer lik de man har i asken !?
      Du kan ju alltid byta ut fjäder, ving materialet mot hår i stället. Vitt hår som man målar svarta, lodräta och tunna ränder på kan ju ersätta Teal fjäder. Och brunt hår med dito svarta ränder ersätter Mallard.

Kommentera

skulle sätta mig och binda idag, men nu vet jag varför jag inte bundit några flugor på ett tag. Krokarna i storlek 10 & 12 är slut nästan alla modeller förutom de modellerna jag inte behöver :-/

Kommer inte få hem material förän nästa år
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Trist! Och så jäkla typiskt detta med slut på den krok man behöver. Vet inte hur många gånger jag har råkat ut för detta?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
          1 svar
          1 321 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg SharkGirl  
          Arbetar...
          X