Reflekterande material. Hur mycket vågar man ha tror ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reflekterande material. Hur mycket vågar man ha tror ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reflekterande material. Hur mycket vågar man ha tror ni?

Jag test band några mygg kläckare i går kväll med Water wing, vingar och provfiskade dem i eftermiddags i starkt solsken.
    Jäklar, vad dessa små vingar glimmade!

Nu fick jag ingen stigning till den flugan. Iof. så berodde det nog mest på att det nog var en aning för tidigt på säsongen för att fisken skulle bry sig så värst mycket om insekter på ytan i någon större utsträckning. Det fanns nämligen en hel del Fjäder mygg över vattenytan också. Men de lämnades för det mesta i fred de med. Men detta med den kraftigt reflekterande Water wing materialet, fick mig ändå att fundera över hur mycket sådant och liknande material man vågar ha i en fluga innan det får en avskräckande effekt i stället gör att locka fisken till hugg?

Några åsikter om detta?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Vet inte riktigt. Fiskar man HÖ funkar ju de där lysstavarna från biltema bra som bete. Men på skygg fisk som präglats på insekter törs jag inte svara för.

Jag har gjort ryggsköld på en del av mjuk reflex så jag får nog veta tidsnog om det är ett fungerande koncept eller om det bara ät tidsfördriv att binda dom.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
    1 svar
    1 320 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg SharkGirl  
    Arbetar...
    X