Abborre flugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre flugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hehe, testa räktorrflugan och posta bild på den också

annars håller jag med om att popperfiske ofta är väldigt effektivt på borre, och KUL

Kommentera

Fick 18 abborrar igår på fluga, i stort sett alla på nobblers. Färgerna verkar vara mer betydelsefullt än flugan. Fick endast på vit/gul/orange ... de gröna/svarta/röda flugorna fick jag inte en fisk på. Körde även lite på popperfluga men gav inget resultat.

Kommentera

Jag var i Rögle Dammar igår och skulle fiska lite regnbåge men det blev bara lite aborre använde en svart och gul montana dem var som galna i den och den fluga har en liten proppeler längst fram dem verkar gilla viberationerna i vatnet Mvh: Jultomten/ Stoffe

Fiske är livet, Flugfiske är det bästa jag vet

Kommentera

Såg att du var "klar" med tråden, "tack för hjälpen! Nu är det bara att börja binda"

Så jag ville bara låna Tomten lite och höra om rögledammarna
          Hur är fisket där? Jag är främst ute efter gäddan, men alltid kul med variation.
          Är nybörjare inom flugfisket och undrar om jag kan gå loss där utan att kroka människor eller liknande.

Kommentera

Ja ute på brinken där har du vatten på båda sidor om dig, där kan du kasta utan att krocka någon. Och fisket verkar vara trögt över allt nu, är nog värmen men där är gott om fisk, så ett litet väder omslag lite regn perfekt, då kan det bli riktigt fiske. Jag var där ute i maj månad då var fisket riktigt bra det var hugg på varje ksat.

Mvh: Jultomten/ Stoffe

Kommentera

Låter nice!

Gott med gädda där, eller mer värt att satsa på regnbågfisket där?

Kommentera

Jag var den enda av oss som tog borre i förra veckan på fluga och jag gjorde en egen fluga precis innan jag åkte. Vit kropp, långa guldfasan fjädrar som stjärt.

Den jag använde var tung som bly och sjönk som en sten, kunde endast kasta den ca 6 meter, men det räckte. I med den i vattnet, drog sedan direkt spöt emot mig, lät sedan flugan sjunka i nån sekund, och när man sedan börjar hämtningen så satt borren där, blev 6 st på mindre än en kvart. Så det är mitt tips, vitt och orange och tungt!
                Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Kommentera

I rögle dammar så beror det på vilken dam man fiskar i men i damm ett och två är det gott om båge men när det är så varmt som nu så hade jag nog satsat på gädda och borre. Jag var både i sallerup och rögle men har inte fått en enda båge på minst en månad. Det måste bli lite kallare och höst det är då dem blir stora.

Tack och hej
                  Jultomten/ Stoffe

Kommentera

wolly bugger e helt klart min favorit

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                    1 svar
                    190 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Arbetar...